دار قالی بافی

فروش انواع دار قالی بافی

دستگاههای قالی بافی که اصطلاحا به آنها دار نیز گفته می شود عبارتند از چهار چوبه هایی به شکل مستطیل از جنس چوب و یا فلز و سایر متعلقات آن از قبیل پایه ، نیمکت و چرخ دندانه های مربوطه . از نظر شکل دستگاه و مکانیسم بافت آنها را به دو نوع تقسیم می کنند .

  • دستگاه های افقی
  • دستگاه های عمودی

دار  افقی ( زمینی): دار های زمینی یا افقی قدیمی ترین انواع دار های با فندگی و به عبارتی شاید اولین ابداع بشر برای بافت انواع زیر اندازها بوده است و هنوز هم پس از گذشت هزاران سال غالب دستباف ها و منسوجات قدیمی و سنتی ایران با استفاده از دارهای زمینی با فته می شود . دار افقی به موازات سطح زمین و با فاصله تقریباً35-30 سانتی متری زمین نصب می گردد.

در واقع دار زمینی دارای دو جزء اصلی است : 1_ سر دار  2_ زیر دار .

سایر اجزای این دار عبارتند از چوب هاف ، چوب کوجی ، میخ های مهار کننده و سه پایه .

 در این این نوع دارها در واقع میخهای مهار کننده  همان وظیفه راست روها را به شکل دیگری انجام می دهد .دار افقی

دار عمودی: این دارها که تکامل یافته دارهای ابتدایی هستند از یک چهار چوب مستطیلی شکل با پایه و یا بدون پایه تشکیل می شوند و به طور عمود بر سطح زمین مستقر می گردند. دارهای عمودی از هرنوع که باشند دارای ساختمان مشابه اند.

این دار در جایی ثابت قرار دارد و به دلیل جایگیری کمتر معمولاً در گوشه ای از فضای موجود قرار می گیرند. دار عمودی به سه نوع دار تقسیم بندی می شود:

1- دار ثابت: در ساختمان این دار، محلی برای حرکت بافت نیست و بافنده خود، به وسیله نردبانهایی که به دو طرف دار بسته شده اند و به بالا می روند تغییر جا می دهد. دار ثابت از ابتدایی ترین انواع دار است. در این نوع دار گلیم به اندازه کادر داخلی دار بافته می شود.

2- دار تبریزی: این نوع دار متداول ترین نوع دار عمودی است، در کار کرد ن با این دار بافنده تغییر جا نمی دهد دو چوب تحتانی (زیردار) و فوقانی(سردار) دارد. سردار به وسیله پیچ و مهره قابل حرکت است.

دار قالی تبریزی

 در موقع ضروری، دار شل می شود و پس از برگرداندن قسمت بافته شده به پشت، دوباره دار محکم می گردد. با این دار می توان دو برابر اندازه آن بافت. در حال حاضر این دارها با پیچ و مهره و به صورت آهنی ساخته می شوند که اصولی تر است. دارهای کوچک را می توان تمام فلزی ساخت، اما دارهای بزرگ به دلیل سنگینی، مشکل  حمل و نقل و همچنین کنترل ایست آن همچنان از چوب ساخته می شوند.

3- دار گردان(کرمانی): در این نوع دار، نخ به سردار و زیر دار پیچیده می شود و از شروع بافت به تدریج از سردار باز و بافته می شود سپس به زیر دار بر می گردد. با این نوع دار می توان طول تارها، در نتیجه طول گلیم و قالی  را به مقدار که می توان رساند، در این روش بافت، آنچه بافته شده است، به دلیل پیچیده بودن قابل رؤیت نیست و بعد از اتمام کار، بافته از دار باز می شود و قابل رؤیت است.امکان رویت و مقایسه نقشه ی قسمت بافته شده با نقاط قرینه منتقل شده به پشت دار وجود ندارد .

قسمت های مختلف دار قالی

 سر دار : وظیفه مهار چله ها را دارد و در بالای سر دار قرار می گیرد .

 زیر دار : مانند  سر دار وظیفه مهار چله را بر عهده دارد ولی در پایین دار  قرار می گیرد .

راست روها : در دو سمت دار قالی بافی قرار داشته و وظیفه نگهداری و مهار سر دار و زیر دار را دارد .

فندک : در پایین سر دار و به موازات آن و معمولا با فاصله ای در حدود 30 الی 50 سانتیمتر از آن قرار دارد و به جای سر دار چله ها را مهار می کند . در برخی از مانند دارهای معروف به تبریزی از ابتدا تا انتهای بافت بر روی دار حضور دارد ولی در دارهای موسوم به فارسی بسته به سنت و شیوه با فت زمان حضور آن متفاوت است .

 چوب کوجی : در میانه دار قالی و جلوی چله ها قرار می گیرد و با مهار چله های زیر به کمک نخی به نام نخ کوجی وظیفه مهم جلو گیری از کجی فرش را بر عهده دارد . از این وسیله اغلب در دارهای معروف به فارسی استفاده می شود.

چوب هاف : در لابه لای چله ها قرار گرفته ، محدوده حرکت آن از زیر سر دار تا پشت چوب کوجی می باشد . وظیفه چوب هاف حفظ وتشدید فاصله و زیر و رو در میان چله ها است ، وبا قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین ، ردیف ضربدر ها را نیز به بالا و پایین حرکت داده و موجب تسهیل عملیات پود کشی می شود.

گوه : وسیله ای است عموما به شکل مثلث که در محل اتصال سر دار و زیر دار با راست روها قرار گرفته است و با ایجاد فشار و با بالا و پایین بردن سر دار و زیر دار در نهایت وظیفه شل وسفت کردن چله ها را عهده دار است و معمولا در دارهای چوبی استفاده می شود

توجه***توجه

نظر به سوالات گسترده  علاقه مندان به هنر قالی بافی مبنی بر اینکه کدام ابزار و وسایل برای شروع کار مناسب می باشند، فروشگاه قالی بافی معینی اقدام به ارائه بسته ای ویژه مخصوص شروع آموزش قالی بافی نموده است.

این بسته شامل دی وی دی آموزش قالی بافی است که شامل فیلم ها و تعدادی نقشه بافت قالی و همچنین نرم افزار اندروید قالی بافی و …. می باشد + پکیج کامل ابزار آلات مورد نیاز بافت قالی، دفه، قیچی دسته کج، سیخ پودکشی، قلاب بافت قالی می باشد + دار شماره یک فلزی که مناسب جهت شروع کار قالی بافی و یادگیری این هنر اصیل و درآمدزا می باشد.

دی وی دی آموزش قالی بافی، مجموعه ای کامل از فیلم های آموزش قالی بافی شامل ۱۸ قسمت است  که عبارت اند از:

فیلم آموزش چله کشی ، فیلم آموزش وصل کردن چوب هاف ، فیلم آموزش زنجیره بافی ، فیلم آموزش گلیم بافی ، فیلم آموزش ملیله بافی ، فیلم آموزش پود کشی ضخیم و نازک ، فیلم آموزش شیرازه پیچی ، فیلم آموزش نقشه خوانی ، فیلم آموزش بافت به روش گره ترکی ، فیلم آموزش انواع گره های هنری ، فیلم آموزش نحوه چرخاندن قالی به پشت دار ، فیلم آموزش نحوه قیچی کردن و پایین کشی قالی از روی دار ، فیلم آموزش اصلاح بالا و پایین زدگی در بافت قالی ، فیلم آموزش اصلاح تار پاره شده در هنگام بافت یا چله کشی ، فیلم آموزش اصلاح تاری که هنگام چله کشی دوتا رو یا دو تا زیر کنار هم قرار گرفتن، فیلم آموزش نحوه قرار دادن اضاقه نخ پود در بین تارها، فیلم اموزش طراحی نقشه فرش با نرم افزار فتوشاپ و اتوکد، فیلم هنر حجیم بافی در صنعت قالی بافی

فیلم های آموزشی کاملا ساده و روان و کاربردی، توسط اینجانب  تهیه و تدوین گردیدن .

دفه یکی از مهمترین تجیزات بافت فرش می باشد که نوع مرغوب آن در بافت فرش ها و تابلو فرش های زیبا، نقشی بسیار مهم را دارامی باشند.

قیچی یکی از ابزار های بافت فرش است که از آن برای بریدن نخ های اضافه و همچنین پرداخت اولیه فرش استفاده می گردد و استفاده از آن نیاز به دقت فراوان دارد.

سیخ پود کشی یکی از لوازم بافت فرش می باشد که از آن برای رد کردن پود نازک و ضخیم از بین تارهای زیر و رو استفاده می گردد.

قلاب فرش بافی را شاید بتوان مهم ترین وسیله برای بافت فرش و تابلو فرش های دست بافت دانست.

دار فلزی سایز یک ، یکی از مناسب ترین دارها جهت کارهای آموزشی بافت قالی می باشد و با توجه به قیمت خیلی کم آن، برای شروع فعالیت قالی بافی توصیه می گردد، فضای مفید آن برای بافت حدود ۳۵۵ سانتی متر مربع است، که جهت سهولت بافت بهتر است آن را ۳۰ سانتی متر مربع در نظر گرفت، که جهت امور آموزشی و تمرینی بسیار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است ، ضمنا این دار به علت کوچیکی اش به راحتی قابل حمل می باشد.

توجه *** توجه

ما در فروشگاه قالی بافی، با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت،امکان خرید اینترنتی پکیج شروع بافت قالی  را برای شما بزرگواران فراهم نمودیم.

انتخاب شما درست و صحیح است.اینجا سایت معتبر آموزش قالی بافی می باشد.

جهت خرید ” بسته ویژه شروع قالی بافی “ روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

فروش بسته ویژه پکیج کامل شروع قالی بافی شامل تمامی ابزارها،دار قالی بافی و دی وی دی آموزشی

 

با تشکر از همراهی شما بزرگواران

مهندس معینی

 

71 پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      در فیلم های آموزشی از توضیح دادن مطالبی که با چند تا نوشته خوندن،می شه فهمید،پرهیز کردم.چون حجم فیلم ها زیاد میشد و به سختی امکان دانلود صورت می گرفت.
      بخاطر همین فیلم های آموزشی که در سایت قرار دادم،حاوی مطالبی هستش که عملا باید ببینین تا متوجه بشین نحوه کار قالی بافی به چه صورت هستش.یعنی با نوشتن،زیاد قابل درک نیست.
      ممنونم از حسن توجهتون دوست خوبم.

      پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      در هر استانی، تعاونی قالی بافی موجود هستش.می تونین ابزارهای قالی بافی و دار قالی بافی رو از تعاونی های قالی بافی خرید کنید.
      اگر قصد خرید اینترنتی داشتین،می تونین با مراجعه به آدرس وب سایت زیر
      http://www.farsh1.ir/
      دار قالی و ابزار رو از این سایت خریداری کنید تا درب منزلتون بیارن.

      پاسخ
  1. خانم مصفّا
    خانم مصفّا گفته:

    سلام خانم معینی
    من امروز با سایت خوب شماآشناشدم به خاطر علاقه ام به هنر قالی بافی که از نوجوانی در من وجود داشت.حوصله و صبر شما در پاسخگویی به سوال ها -که میدونم به خاطر علاقه تون به این هنر هست(حتما)-واقعا قابل ستایشه.امیدوارم بتونم از علم و تجربه تون بهره ی کافی ببرم.

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      ممنون از حضور گرمتون در وب سایت قالی بافی.همچنین سپاس از حسن توجهتون به این هنر زیبا.تشویق هایی که می کنید و انگیزه ای که بهم می دیدن،در ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر،کمکم می کنه و همچنین روح و روانم رو شاد و بانشاط می کنه.
      برای آموزش هنر زیبای قالی بافی،هر کمکی از دستم بر بیاد با علاقه انجام میدم.
      برای همه هنردوستان خوبم آرزوی سلامتی و دل خوش دارم.

      پاسخ
  2. خانم اکبری
    خانم اکبری گفته:

    سلام.من می خواهم کار با تابلو فرش رو شروع کنم.میشه بگید برای برای بافت تابلو فرش های زیبا من دار با چه ابعادی باید تهیه کنم و سوال دیگرم اینکه من قبلا تابلو فرش بافتم و فرشم از دو طرف لول میشه چه کار کنم این اتفاق نیفته و اگه میشه کوجی بستن رو اموزش بدید و برای چه فرش هایی لازمه کوجی ببندیم ممنوننم.

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      خوشحالم که با علاقه می خواهین هنر زیبای بافت تابلوفرش رو شروع کنید.ابعاد دار برای بافت،بستگی به اندازه نقشه ای داره که تهیه کردین.یک دار استاندارد معمولا در اندازه 120در130 سانتی متر هستش.ولی همون طور که اشاره کردم به طور کلی اندازه دار، بستگی به اندازه نقشه شما داره.علت لول شدن دو طرف کارتون،این هستش که موقع پود کشیدن،نخ پود رو محکم می کشین و باعث می شه که کناره های کار مثل کیسه جمع بشه و اصطلاحا لول شه.برای بافت تابلوفرش،بهتره که بعد از بافت هر رج،نخ پود رو از دور راسترو و چپ روی دار عبور بدین تا مشکل لول شدن به وجود نیاد.در وب سایتم بخش فیلم های آموزشی،فیلم آموزش شیرازه پیچی قرار دادم.در این فیلم آموزشی توضیح داده شده که چطور شیرازه پیچی رو انجام بدین.در صورت تمایل می تونید فیلم آموزش شیرازه پیچی رو دانلود کنید.کوجی بستن در دارهای فارسی انجام میشه.معمولا عشایر روی دارهای افقی به صورت فارسی می بافن و از چوب کوجی استفاده می کنن.اما امروزه به دلیل مضررات زیادی که دارهای افقی روی بدن انسان بخصوص کمر میذاره،همه جا از دارهای عمودی و به صورت ترکی بافت انجام می شه.از سیخ پود کشی هم به جای چوب کوجی استفاده می کنن.چوب کوجی مثل چوب هاف در زیر چوب هاف قرار می گیره و باعث متمایز شدن تارهای زیر و رو از هم میشه.در صورت تمایل می تونید به بخش فیلم های آموزشی وب سایت مراجعه کنید و فیلم آموزش وصل کردن چوب هاف رو دانلود کنید.

      پاسخ
  3. خانم دشتی
    خانم دشتی گفته:

    با سلام و خسته نباشید یک سوال دارم ایا دار قالی وجود داره که هر رج بافت موقع پودکشی با دفه زدن بره پایین فرش یا نه

    پاسخ
  4. راضیه خانم
    راضیه خانم گفته:

    سلام.من سایتتون رو الان دیدم.دوست دارم تو هنر قالی بافی ماهر بشم من هیچ چیز درباره قالی بافی نمیدونم.حتما باید کلاس برم یا اینکه مجازی میتونم یاد بگیرم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      قالی بافی رو اگه با علاقه و پشتکار انجام بدین ،هم درآمد زا هستش و هم باعث آرامش روح و لطافت قلب می شه.
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.اینجا سایت معتبر آموزش قالی بافی هستش. با پرداخت ۱8 هزار تومن، به شما تمامی قسمت های قالی بافی رو آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      رضایت شما هدف ماست هدف ما اعتماد شماست.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      جهت دانلود پکیج کامل آموزش قالی بافی روی لینک زیر کلیک کنید.

      http://qalibafi.ir/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%81%DB%8C/

      پیشنهاد من به شما این هستش که پکیج آموزشی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.همچنین در صورت تمایل،اگه نخواستن اینترنتی دانلود کنید،می تونم براتون دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو پست کنم تا دو روز بعد درب منزلتون بیارن.
      جهت خرید دی وی دی اموزش جامع بافت قالی، روی لینک زیر کلیک کنید.

      http://qalibafi.ir/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%81%DB%8C/

      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      باز هم سوالی داشتین،درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  5. منیره خانم
    منیره خانم گفته:

    سلام، من دار قالی برای فرش یک در یک و نیم و از نوع گردان میخوام، آیا موجود هست؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      بله موجود هستش. لطفا بفرمایید کدام استان هستین تا قیمت دار و هزینه پستی رو برحسب شهری که هستین خدمتتون بگم.

      پاسخ
  6. خانم مهری
    خانم مهری گفته:

    سلام خسته نباشید من قبلا فرش میبافتم
    یه سری چیزا یادم هست ولی نمیدونم برای شروشچیکار کنم
    میخواستم تابلو فرش ببافم ولی نمیدونم چه نوع دارقالی لازم دارم وپر فروش ترین تابلو فرشا کدوما
    لطفا راهنمایم کنید

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که هنر زیبا و اصیل ایرانی رو میخواهین یاد بگیرین.
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.به شما تمامی مراحل قالی بافی رو همراه فیلم های آموزشی و کتاب و طرح های شطرنجی برای بافت،آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستیم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی که کیفیت فوق العاده بالایی دارند، بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.پس از خرید، بسته حاوی دی وی دی آموزش بافت قالی،از طریق مامور پست، درب منزل تحویل میگیرین.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید با ابزارهای بافت آشنا بشین و مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل از صفر شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      موفقیت از آن شماست.
      جهت خرید دی وی دی اموزش بافت قالی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید
      http://qalibafi.ir/shop

      همچنین برای شما هنردوستان، بسته ویژه شروع قالی بافی رو تدارک دیدیم. با خرید این بسته اموزشی، علاوه بر اینکه دی وی دی اموزش قالی بافی دریافت میکنید، دار و تمامی ابزار بافت قالی رو هم تهیه میکنید.
      یکی از مزایای مهم تهیه این بسته علاوه بر اینکه تمامی ابزار لازم برای یادگیری هنر قالی بافی رو تهیه میکنید ، این هستش که دیگه نیازی نیست تا این محصولات رو به صورت تک تک تهیه کنید و مجبور شین برای هر یک از محصولات به صورت جداگانه هزینه ارسال بار رو متحمل شین.
      جهت خرید بسته ویژه شروع قالی بافی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

      http://qalibafi.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

      محصولاتی که در فروشگاه، در اختیار شما علاقه مندان به هنر بافت قالی قرار گرفته، از کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار هستن. پس از خرید،درب منزلتون از طریق مامور پست تحویل داده میشه.
      رضایت شما هدف ماست.
      جهت خرید نقشه کو چک و پرطرفدار به همراه نخ، روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

      http://maharati20.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%BE/

      در وب سایت ما، تعداد زیادی نقشه در اندازه های بزرگ مختلف نیز موجود هستش. میتونید طرحی انتخاب کنید. به ما از طریق ایمیل یا شماره تماسهایی که موجود هستش، اطلاع بدین تا متناسب با اندازه نقشه انتخابیتون، در صورت تمایل دار و ابزار بافت هم ارسال کنیم. به طور کلی اندازه دار استاندارد، 120در130سانتی متر هستش که مورد تایید بیمه قالی بافی هم هستش و میشه روش تابلوفرش های بزرگ و فرش زیرپایی در حد یک در یک و نیم متری بافت.اگه با نخ چله ابریشمی چله کشی انجام بدین، قیمت فروش فوق العاده بالا میره به عنوان مثال 2ونیم تا3ملیون. فرش زیرپایی تا 5ملیون هم فروش میره. توجه کنید این قیمتها رو برای سایز یک در یک ونیم عرض کردم. فرش های دو در سه متری رو حتی نزدیک 17ملیون هم میخرن. به شرطی که کیفیت بافت خوب باشه طرح و نقش ظریف باشه و در موعد مقرری ببافین.
      جهت دیدن نقشه های مختلف روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
      http://maharati20.ir/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4/

      پیشنهاد ما به شما این هستش که پکیج آموزشی که شامل دار و ابزار و دی وی دی هستش رو همراه یکی از نقشه های کوچیک خرید بفرمایید. کم هزینه و مقرون به صرفه هستش. اگه با کیفیت خوبی ببافید، فروش میره.کلا هر طرحی رو با کیفیت خوبی ببافین، بازار فروشش خوبه مخصوصا فرش زیرپایی هیچ وقت رو دستتون نمیمونه البته توجه داشته باشین حتما با نخ ابریشمی چله کشی کنید.
      باز هم سوالی داشتین،بفرمایید بپرسین. برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  7. مارتیا
    مارتیا گفته:

    سلام خانم معینی
    میخواستم بدونم که ایا شما میتونید دار قالی رو به خارج از ایران هم بفرستین؟
    با تشکر

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      ممنون از حضور گرمتون در وب سایت قالی بافی
      اگه دار شماره یک به تعداد زیاد سفارش بدهید، امکان ارسال به خارج از کشور نیز داریم.

      پاسخ
  8. سحر خانم
    سحر خانم گفته:

    سلام پایاننامه من طراحی کارگاه فرشبافی هست ولی نتونستم از جایی ابعاد رایج و استاندارد دارهای قالی بافی و تابلو فرش بافی رو پیدا کنم. میتونید کمکم کنید؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      ممنون از حضور گرمتون در وب سایت قالی بافی.
      خدمتتون عرض شود که ابعاد دار استاندارد برای بافت فرشزیرپایی و تابلویی، 130سانتی متر عرض و 120سانتی متر طول هستش. همچنین این ابعاد،مورد تایید بیمه قالی بافی هم هستش. یعنی کسی که میخواد خودشو بیمه قالی بافی کنه، باید دار سایز استاندارد داشته باشه. فرشی که روی دار استاندارد میشه بافت، یک زرع و نیم هستش. یعنی یک در یک و نیم متر. همون طور که اشاره کردم عرض دار استاندارد، 130سانتی متر هستش، به عرض یک متر روش چله کشی انجام میشه، هر طرف هم 15سانتی متر جای ازاد میمونه که بافنده دستش راحت باشه. طول دار هم که 120سانتی متر هستش،دو طرفه چله کشی میشه. طول چله میشه 240سانتی متر. که یک و نیم متر طول فرش بافته شده میشه، 15سانتی متر در ابتدا و انتهای فرش، برای ریشه محسوب میشه، مقداری از فضای چله با چوب هاف و چوب تسمه و فندک، استفاده میشه. حدودا 20سانتی متر هم که نزدیک لوله هاف شدنی، دیگه کار بافت عملا سخت میشه بنابراین قابل بافت نیست. به این ترتیب دار نوع فندک دار، اندازه استاندارد 130در120هستش و ابعاد فرش زیرپایی و تابلویی هم یک در یک و نیم متر هستش.
      البته الان بیشتر از دار نوع ترکی استفاده میشه چون میله ای که به عنوان فندک استفاده میشه، هم فضایی رو مصرف میکنه و هم اهن زیاد مصرف میشه. در دار ترکی به جای اینکه لوله ای به عنوان فندک قرار بدهند، در راست روهای دار، پیچ قرار دادن که شل و سفتی نخ چله باهاش تنظیم شه و همچنین بجای اینکه چله کشی از روی فندک دار انجام شه، از روی سره دار انجام میشه.
      سایز دار ترکی ، 130در100سانتی متر میشه.
      امیدوارم توضیحاتم براتون مفید واقع شده باشه
      موفق باشید

      پاسخ
  9. هانیه خانم
    هانیه خانم گفته:

    با سلام. من می خوام گلیم و همچنین فرش به عرض 1 متر و نیم و طول ۱متر و ۷۰ سانت ببافم، آیا برای بافت گلیم و فرش در أین اندازه باید کوجی بسته شود، وسوال دیگرم اینکه فاصله چله ها در هر طرف با راست روها چه مقدار باید رعایت شود. همینطور فاصله زیر دار با سطح زمین. و اینکه با این اندازه گلیم که گفتم چه اندازه داری مناسب است. خیلی مچکرم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      کوجی رو در گذشته برای چله کشی فارسی، روی دار میبستن. در حال حاضر نیازی به بستن کوجی نیست چون چله کشی ترکی و پود کشی با سیخ انجام میشه. در گلیم بافی هم نیازی به بستن کوجی نیست. از هر ده سانتی متر، به کناره های گلیم نخ میبندین و به راست رو ها وصل میکنید تا گلیم صاف بالا بیاد عرضش کوچیک و بزرگ نشه.
      فاصله چله تا راست رو ها باید حدودا 20سانتی متر باشه تا دست بافنده راحت باشه.فاصله زیره دار با سطح زمین هم همین طور.
      اگه چله کشی دو طرفه انجام بدین، میتونید نصف طول فرش رو جلوی دار ببافید بعد بچرخونید و نصف پشت ببافید. حدودا 30سانتی متر هم برای ریشه های ابتدا و انتهای گلیم و فرش بافته شده در نظر میگیرن. به عنوان مثال اگه طول فرش بافته شده 170سانتی متر هستش، شما باید دو متر طول چله کشیتون باشه. اگه دو طرفه میخواهید چله کشی انجام بدین، طول دار یک متر باشه کافیه.
      موفق باشید

      پاسخ
  10. هانیه خانم
    هانیه خانم گفته:

    خیلی ممنون از راهنمایی هاتون. سوال دیگه ای از خدمتتون داشتم اینکه اگه با همین اندازه که گفتم بخوام قالیچه و گلیم ببافم، از چه نوع چله و نخی بهتر است استفاده کنم و با چه نمره واز لحاظ تعداد لای به کار رفته. و برای صاف بالا امدن گلیم گفتید نخ را به دور راست روها باید ببندم، ایا از چله ها یا از قسمت بافته شده به دور راست روها ببندم.اگه براتون زحمتی نیست در مورد بسط زدن در گلیم چاک دار توضیح دهید. مچکرم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بانوی بزرگوار
      فاصله بین تارهای چله و نمره نخ چله، بستگی داره از چه نوع نخی میبافید. اگه میخواهین گلیم با نخ مرینوس ببافید، فاصله بین تارها باید به اندازه قطر یک تار باشه و نمره نخ 15مناسبتر هستش. اگه با نخ خامه (پشم ضخیم گوسفندهای ایرانی)ببافید، فاصله بین تارها، به اندازه قطر دوتا تار چله باید باشه.
      برای بافت فرش، نیاز نیست تارها بافاصله باشن. اگه با نخ خامه میخواهید ببافید، به اندازه یه ناخن بین تارها فاصله باشه، کافیه. اگه با نخ مرینوس(همون پشم گوسفندهای صادراتی و ظریف)بخواهین ببافین، نباید بین تارها فاصله بدین. البته رجشمار به نمره نخ بستگی داره. یعنی اگه نخ چله شماره 15داشته باشین، میتونید رجمشار 40رو چله کشی کنید یعنی هر 7سانتی متر، شامل 80تار. اگه نخ چله 12لا بخرین، میتونید رجشمار 45چله کشی کنید.
      برای راست بالا اومدن گلیم، از همون جایی که بافتین، کنار کارتون قلاب رو فرو کنید نخی رد کنید و نخ رو به راست رو دار ببندین. حتما با خط کش اندازه گیری کنید عرض گلیمتون یه اندازه بالا بیاد. یعنی با این نخی که میبندین، تنظیم کنید. نگران نباشید گلیمتون سوراخ نمیشه. بعدا که نخ ها رو درمیارین، جاش اصلا نمیمونه.
      برای رفع ایراد چاکدار شدن در گلیم، باید زنجیره بزنید. میتونید روی لینک زیر کلیک کنید و فیلم اموزشی رو دانلود بفرمایید.

      http://qalibafi.ir/دانلود-فیلم-آموزش-بافت-گلیم-طرح-گرد-به-ه/
      موفق باشید

      پاسخ
  11. shooka
    shooka گفته:

    سلام.من لیسانس گرفتم ولی به دلیل که محیط کار برا خانوما متاسفانه تو جاهای خصوصی مناسب نیس..تصمیم گرفتم کار تو خونه انجام بدم….دوست دارم با این کار حتمابیمه بشم..شنیدم که تابلو فرش جز بیمه حساب نمیشه درسته یا نه…..میخام بدونم جاهایی هست که بتونم به صورت رایگان یا ارزان قیمت اابلو فرش رو یاد بگیرم….ممنون میشم جوابم رو بدید..

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که هنر زیبا و اصیل ایرانی رو میخواهین یاد بگیرین.
      برای اینکه خودتون رو بیمه قالی بافی کنید، حتما باید موقع ثبتنام کردنی برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای، گزینه قالی بافی درجه2رو انتخاب کنید چون تابلوفرش جزء بیمه نیست. بعد از گرفتن مدرکتون، میتونید هم فرش زیرپایی ببافید و هم تابلویی. یعنی فقط موقع ثبتنام ازمون فنی حرفه ای، گزینه قالی بافی درجه 2رو انتخاب میکنید.بعدش هر چی میتونید ببافید.
      خدمتتون عرض شود که سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.به شما تمامی مراحل قالی بافی رو همراه فیلم های آموزشی و کتاب و طرح های شطرنجی برای بافت،آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستیم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی که کیفیت فوق العاده بالایی دارند، بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.پس از خرید، بسته حاوی دی وی دی آموزش بافت قالی،از طریق مامور پست، درب منزل تحویل میگیرین.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید با ابزارهای بافت آشنا بشین و مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل از صفر شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      موفقیت از آن شماست.
      جهت خرید دی وی دی اموزش بافت قالی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید
      http://qalibafi.ir/shop

      همچنین برای شما هنردوستان، بسته ویژه شروع قالی بافی رو تدارک دیدیم. با خرید این بسته اموزشی، علاوه بر اینکه دی وی دی اموزش قالی بافی دریافت میکنید، دار و تمامی ابزار بافت قالی رو هم تهیه میکنید.
      یکی از مزایای مهم تهیه این بسته علاوه بر اینکه تمامی ابزار لازم برای یادگیری هنر قالی بافی رو تهیه میکنید ، این هستش که دیگه نیازی نیست تا این محصولات رو به صورت تک تک تهیه کنید و مجبور شین برای هر یک از محصولات به صورت جداگانه هزینه ارسال بار رو متحمل شین.
      جهت خرید بسته ویژه شروع قالی بافی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

      http://qalibafi.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

      محصولاتی که در فروشگاه، در اختیار شما علاقه مندان به هنر بافت قالی قرار گرفته، از کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار هستن. پس از خرید،درب منزلتون از طریق مامور پست تحویل داده میشه.
      رضایت شما هدف ماست.
      جهت خرید نقشه کوچک و پرطرفدار به همراه نخ، روی لینک زیر کلیک بفرمایید. با استفاده از این نقشه ها میتونید روی دار شماره یک، تابلو فرش 26در19سانتی متری ببافید. روی لینک زیر کلیک بفرمایید. نمونه کارهای بافته شده هم میتونید ببینید.

      http://maharati20.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%BE/

      پیشنهاد ما به شما این هستش که پکیج آموزشی که شامل دار و ابزار و دی وی دی هستش رو همراه یکی از نقشه های کوچیک خرید بفرمایید. کم هزینه و مقرون به صرفه هستش. اگه با کیفیت خوبی ببافید، فروش میره.کلا هر طرحی رو با کیفیت خوبی ببافین، بازار فروشش خوبه مخصوصا فرش زیرپایی هیچ وقت رو دستتون نمیمونه و میتونه منبع درامد خوبی براتون باشه.
      باز هم سوالی داشتین،بفرمایید بپرسین. برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      موفق باشید

      پاسخ
  12. خانم اشراقی
    خانم اشراقی گفته:

    سلام خانم معینی. اگه میشه در مورد نمره نخ خامه و مرینوس و ابریشم از نظر ظرافت و تعدادلا که باید به کار ببریم در رجشمار های مختلف توضیح دهید؟ و اینکه ایا بکاربردن ابریشم در قالی گل ابریشم با توجه به اینکه ازدو نخ با ضخامت متفاوت استفاده میگردد باعث پایین زدگی فرش نشود چه کار کنیم؟ممنوم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      برای شما تصویری از جدولی قرار دادیم که نسبت بین مواد اولیه و رجشمار نخ ها نشان داده شده. لطفا روی لینک های زیر کلیک بفرمایید.
      http://qalibafi.ir/wp-content/uploads/94.jpg

      http://qalibafi.ir/wp-content/uploads/95.jpg

      خدمتتون عرض شود که بر اساس تجربه هم می شه فهمید چه نمره نخی برای چه رجشماری مناسب هستش. به عنوان مثال نخ چله شماره ۱۲ برای رجشمار۴۵ مناسب هستش. نخ چله شماره۱۵ برای رجشمار ۴۰ مناسب هستش. نخ چله شماره ۱۸ برای رجشمار ۳۵ مناسب هستش. به عنوان مثال رجشمار۵۰ یعنی در هر ۷ سانتی متر باید با نخ چله ۹ لا، ۱۰۰تار چله کشی انجام بدهید. چون هر گره نیاز به دو عدد تار داره. بنابراین عدد رجشمار را دوبرابر می کنید تعداد تارها در ۷ سانتی متر به دست می آید.
      به هر حال باید کمی حفظ کنید. اینکه چه نمره نخی برای چه رجشماری استفاده می شه.
      فرش های ابریشمی بین رجشمار ۵۰تا۸۰ هستن که معمولا رجشمار ۵۰ تا ۷۰ بیشتر استفاده می شه.خیلی کم پیش میاد فرشی با رجشمار ۸۰ بافته بشه چون خیلی خیلی ریزبافته و به علت گرون بودنش،خریدار زیادی نداره.
      توی کارگاههای قالی بافی،معمولا رجشمار ۴۶ تا ۵۰ برای بافت فرش های گل ابریشم استفاده می شه.فرش گل ابریشم،فرش هایی هستن که با نخ مرینوس بافته می شن و بعضی جاهای کوچیک فرش از نخ ابریشم هم برای بافت استفاده می کنن.چون ابریشم خالص خیلی گرونه و خریدار کمی داره همچنین چشم ها به شدت در معرض ضعیف شدن قرار می گیرن.وقتی فرش گل ابریشمی بافته می شه، معمولا بخش های کوچیک و کمی رو با نخ ابریشمی می بافند و همچنین ضخامت نخ مرینوس با ابریشمی تناسب داره بنابراین پایین زدگی ایجاد نمیشه. نخ های ابریشمی در سه شماره هستن که ضخامت های متقاوت دارند.
      برای اندازه گیری تعداد گره ها در عرض فرش،از واحدهای گره ذرعی و دسیمتر مربع استفاده می شه.گره ذرعی در آذربایجان معادل ۷ سانتی متر هستش که به تعداد گره ها در واحد گره ذرعی،رجشمار گفته می شه.دسیمتر هم معادل یک دهم متر هستش.
      بخاطر همین بعضی جاها رجشمار رو با واحد گره ذرعی میگن و بعضی جاها با واحد دسیمتر مربع.
      به عنوان مثال : فرشی که در هر ۷ سانتی متر ۳۰ گره داره یعنی رجشمارش با اساس واحد گره ذرعی می شه ۳۰ و بر ساس دسیمتر مربع می شه ۴۶٫
      به طور کلی رجشمار فرش ها بر ساس گره ذرعی،۵ تا ۵ تا مییره بالا.یعنی از رجشمار ۲۰ شروع می شه بعد ۲۵ بعد ۳۰ و….تا ۸۰٫و رجشمار فرش ها بر ساس دسیمتر مربع،۸ تایی و ۷ تایی مییره بالا.یعنی از رجشمار ۳۱ شروع می شه بعد۳۹ بعد ۴۶ بعد ۵۴ و….تا ۱۰۰ ادامه داره.
      البته این ارقام قانون کلی هستش و بعضی از طراحان نقشه کمی از اعداد متفاوت برای رجشمار استفاده می کنن.به عنوان مثال همون طور که قبلا اشاره کردم رجشمار ۵ تا ۵ تا میره بالا اما بعضی نقشه ها رجشمارشون ۴۶ هستش.بنابراین طراح نقشه می تونه رجشمار رو یک شماره نسبت به استاندارد ها تغییر بده.
      امیدوارم توضیحاتم براتون مفید واقع شده باشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  13. خانم اشراقی
    خانم اشراقی گفته:

    نقشه های کامپیوتری که در فروشگاه استاد فرش هست همه رجشمارشون ۴۶هست ، می خواستم بدونم به گره ذرعی هست یا دسیمتر؟

    پاسخ
  14. شیوا خانم
    شیوا خانم گفته:

    سلام،شماآموزش کد بافی هم دارید،نقشه خوانی آسانتر است یا کد بافی،هزینه فرستادن دار قالی و وسایل قالی بافی وفیلم آموزش کدبافی به فشم در استان تهران چقدر میشه؟ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      جهت دانلود فیلم اموزش کدبافی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
      http://qalibafi.ir/دانلود-فیلم-آموزش-نقشه-خوانی-فرش-کامپی/
      برای شروع بهتره اول از روی نقشه شطرنجی ببافید چون ترکیب رنگی کمه و میتونید با نخ های درشت طرحهای ساده ببافید بعد که کمی بافتین میتونید از نقشه های کددار استفاده کنید طرحهای ظریف رو ببافید.
      هزینه پستی ارسال دار و ابزار به تهران 10هزار تومان هستش.

      پاسخ
        • moeini
          moeini گفته:

          درود بر شما بزرگوار
          لطفا در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه دار و ابزار قالی بافی؛ با شماره ۰۹۳۵۲۵۳۰۴۲۴(اقای مهارتی) تماس حاصل بفرمایید. ایشون تهران هستن و همچنین مسئول این بخش هستن.
          موفق باشید

          پاسخ
  15. سجادی
    سجادی گفته:

    باسلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم… دار تابلو فرشم اهنی است قسمت وسط تابلو فرشم شل بود به کمک پیچ ها سفتش کردم اما الان سردار بالاییم خم شده آیا قابل تعمیر است؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      طاعاتتون قبول حق!
      بابت کمی تاخیر در پاسخدهی عذر میخواهیم.
      میله دار شما چون ضخامت کافی نداشته، بخاطر همین وقتی پیچ سره دار رو چرخوندین تارها سفت شدن و باعث شده اهن وسط دارتون قوس پیدا کنه اصطلاحا میگن شکم داده. این مساله باعث میشه تارهای وسط دارتون نسبت به تارهای کناری شلتر باشن و در حین بافت،ایراد بالازدگی یا پایین زدگی پیش بیاد. برای رفع این مشکل میتونید یه عدد چوب لاغر در بالای دار زیره تارها ی وسط قرار بدین تا مثل سایر تارهای کناری سفت بشن.
      نگران نباشید اخر سر که فرش رو از دار پایین میارین،قوسی اهن دارتون که خم شده بود، صاف میشه ولی دقت کنید برای فرشهای بعدیتون از دار با ضخامت استاندارد استفاده کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
  16. اقای حسینی
    اقای حسینی گفته:

    سلام ، اهل استان گلستان هستم و قصد دارم یک کارگاه قالی بافی راه اندازی کنم ، برای دریافت تسهیلات به ریز قیمت برای بافت قالیچه های ۱.۵ و ۲ مترمربع نیاز دارم . قیمت هر دارقالی بافی برای چنین ابعادی چقدر است ؟ آیا شما میتوانید در تهیه طرح و نقشه هم همکاری داشته باشید ؟ لطفا هر چه سریعتر ریز قیمت ها را برایم ایمیل کنید تا درصورت توافق تماس جهت خرید حضوری ، برقرار شود . سپاس

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      وب سایت قالی بافی در زمینه آموزش فعالیت داره. دارهایی که ما داریم، سایز کوچک و آموزشی هستند. بنابراین اطلاعات دقیقی از قیمت دارهای بزرگتر نداریم. دارهای بزرگ سایزی که مدنظر شماست، قیمتشون حدودا 150 هزار تومانی میشه. برای تهیه طرح و نقشه و دارهای بزرگتر می تونید با خانم عقبایی تماس حاصل بفرمایید. ایشون تهران هستند. شماره تماس : 09123487960
      همچنین با آقای عظیمی هم می تونید در زمینه دار و نخ و نقشه ارتباط برقرا بفرمایید. ایشون تبریز هستند. شماره تماس: 09144220429
      موفق باشید

      پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      اگه منظورتون این هستش که دار کوچک آموزشی و قابل حمل می خواهید، قیمت 33 هزار تومان هستش. سایز 35 سانتی متر مربع.

      پاسخ
  17. عاطفه خانم
    عاطفه خانم گفته:

    سلام روزتون خوش من سال ها پيش گليم بافي رو ياد گرفتم و با سليقه خودمو طرح هاي ابداعي خودم تابلو و كيف مي بافتم بعدا به خاطر كار و تحصيل رهاش كردم و الان دوست دارم در حد تابلوي گليم باز ببافم اما ديگه دار ندارم به نظرتون از كجا مي توونم دار براي گليم بافي پيدا كنم در ضمن من در شهر قم زندگي مي كنم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما بزرگوار
      اگه دار کوچک سایز 35 در 35 سانتی بخواهید ، ما داریم. از طریق وب سایت قالی بافی می تونید خرید انجام بدین. قیمت 35 هزار تومان هستش. اگه دار بزرگ می خواهید می تونید با شماره آقای مرادی 09128498900 تماس برقرار بفرمایید

      پاسخ
  18. مهناز خانم
    مهناز خانم گفته:

    سلام وقت بخیر لطفا راهنمایی بفرمایید من در حال اموزش قالی بافی هستم و برای شروع دار قالی کوچک گل رز انتخاب کردم اما مربی من علاوه بر اون گبه هم به من پیشنهاد داده برای بافت دو دل هستم چون هنوز قلق کار دستم نیومده خواستم بپرسم ایا صلاح است ب بسم الله یه کار ذرع ونیم بردارم؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      اگه مربی که دارین، می تونه همه مراحل بافت فرش رو به خوبی بهتون آموزش بده و همچنین به کارهاتو.ن هم خوب نظارت می کنه، بنابراین می تونید برای شروع کارتون، سایز بزرگی انتخاب کنید و ببافید.

      پاسخ
  19. سارا خانم
    سارا خانم گفته:

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون میخواستم بپرسم دار قالی و گلیم یکی هستن؟واسه سطح مبتدی میخوام

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      ممنون از حسن توجهتون!
      دار قالی با گلیم فرقی نداره. فقط موقع چله کشی برای گلیم باید، تارها رو کمی با فاصله تر کنار هم قرار بدین و همچنین تارها کمی هم شل باشن.
      دار کوچک سایز 35 در 35 سانتی متری موجود داریم. مناسب هستش برای افراد مبتدی. قیمت 36 هزار تومان.
      در صورت تمایل به خرید می تونید با شماره 09304655307 تماس حاصل بفرمایید.

      پاسخ
  20. اسفندیار
    اسفندیار گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما آیا میشه از طریق بافت تابلو فرش از نظر کاری مستقل شد و اینکه بافت یک تابلو فرش استاندارد تقریبا چقدر طول میکشه…ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      اگه بتونید به خارج از کشور،صادر کنید،منبع درامد خوبی هستش. یه بافنده حرفه ای میتونه به طور متوسط یه تابلوفرش 60در90سانتی رو 3ماهه ببافه

      پاسخ
  21. نازیلا
    نازیلا گفته:

    دار در سایز 140عرض،و 130ارتفاع دارم.با اهن داربست سه میل.ایا بعد از چله کشی احتمال تاب برداشتن وجود داره؟؟؟؟

    پاسخ
  22. بهناز
    بهناز گفته:

    سلام خیلی ممنون بابت مهربونیتون
    خانم معینی عزیز من یه دار قالی خوب برای فرش ۶ متری میخواستم که نمیدونم اندازه های چقدر باید باشه و یه دار قالی خوب برای تابلو فرش میخوام با اندازه ۱۲۰ در ۱۳۰.ساکن تهران هستم
    امکانش هست قیمتاشونو بفرمایید؟البته همه تجهیزاتش و هم لازم دارم
    ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما بزرگوار
      ممنون از حسن توجهتون
      لطفا با شماره ۰۹۳۰۴۶۵۵۳۰۷ خانم معینی، تماس بگیرین یا تلگرام پیام بذارین راهنمایی انجام میشه.

      پاسخ
  23. زیبا
    زیبا گفته:

    سلام
    آیا در پکیج آموزشی قالیبافی ترکی به طور کامل آموزش داده شده ؟
    آموزش نقشه خوانی به صورت سنتی ست یا کامپیوتری کدگذاری شده؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      بله در پکیج جامع آموزش بافت قالی، همه مراحل بافت فرش با توضیحات کامل آموزش دادیم. طوری که هر کس فیلم ها رو نگاه کرده،تونسته به راحتی همه مراحل رو یاد بگیره و فرش زیبایی ببافه.
      آموزش نقشه خوانی هم سنتی هست و هم کددار.

      پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      ما هم دار چوبی و هم دار فلزی داریم برای شما علاقه مندان به یادگیری بافت فرش. دار چوبی، حالت تزیینی داره یعنی فرش یکبار روش بافتین دیگه میمونه حالت دکوری میذارین رو میز ولی دار فلزی،بی نهایت بار قابل استفاده هستش میتونید فرش رو از دار پایین بیارین مجدد چله کشی کنید فرش بعدی رو ببافین. دار چوبی به این خاطر یکبار استفاده هستش که توسط دستگاه چله کشی انجام شده چون سره دار چوبی،پیچ نداره تارها رو سفت کنید،بخاطر همین دستگاه سفت و یکدست چله کشی میکنه.
      انتخاب با خودتون هست، اگه میخواهید فرشی که بافتین رو با دار حالت تزیینی بذارین رو میز، دار چوبی انتخاب کنید. اگه میخواهید فرش رو قاب کنید بزنید دیوار،دار فلزی انتخاب کنید.

      پاسخ
  24. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام یک کارگاه قالیبافی برای یکی از دوستان بسازم. میخوام بدونم ابعاد دار قالی ۱۲ متری رو بدونم چون محدودیت سقف برای مالک دارم.
    ارتفاع مورد نیاز برای دار قالی ۱۲ متری چقدر است؟
    ممنونم

    پاسخ
  25. ب.ت
    ب.ت گفته:

    سلام .من میخوام تازه کار با دار قالی را شروع کنم .باید چه ابعادی برای بافت قالی زیبا دار قالی بگیرم؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      بهتره سایز کوچک و شماره یک انتخاب کنید تا بعد که تجربه کسب کردین،سایز بزرگ تهیه میکنید

      پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که مطالب سایت قالی بافی براتون مفید واقع شده.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر، در واتساپ شماره ۰۹۳۰۴۶۵۵۳۰۷ خانم معینی، پیام بگذارید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = یک