دانلود فیلم آموزش نقشه خوانی فرش کددار یا کامپیوتری

دانلود فیلم آموزش نقشه خوانی فرش کامپیوتری و کددار

سلام عرض می کنم خدمت همه علاقه مندان به هنر بخصوص هنر بافت قالی!

فرش بافی یعنی خلق هنر  یعنی ذوق هنری

در خدمتتون هستم با آموزش نقشه خوانی فرش کامپیوتری یا کد بندی شده.

اگه در زمینه تابلو فرش ، طراحی و بافت اون فعالیت دارید حتما در مورد نقشه کدبندی یا کامپیوتری یا نقشه عددی تابلو فرش مطالبی شنیده اید . در این مختصر سعی دارم شما رو با نقشه خوانی و بافت فرش به این روش آشنا کنم.

در گذشته، روش سنتی برای طراحی تابلو فرش استفاده می نمودند که معمولا بر روی کاغذ شطرنجی با رنگ توسط هنرمندان این هنر ایجاد می شد. در صورتی که تعداد رنگ یک نقشه فرش بالا باشه، بافت از روی نقشه های شطرنجی کار سختی میشه چون تشخیص رنگهای شبیه هم برای بافنده معمولی راحت نیست . به همین منظور روش نقشه کدبندی توسط هنرمندان تبریز و مشهد ابداع شد. بعد از وارد شدن رایانه به زندگی روزمره و آشنا شدن هنرمندان با این حرفه،  بسیاری از افراد به استفاده از رایانه برای طراحی فرش و تابلو فرش علاقمند شدن.

همانطور که می دونید به چند روش مختلف می شه فرش بافت ولی  بهترین و ساده ترین روش فرش بافی ، بافت با نقشه کامپیوتری هستش چون علاوه بر سرعت، دقت بافت نیز در این روش بالا میره و تفاوت جزیی رنگها باعث اشتباه در استفاده از نخ نمی شه.

در این مطلب سعی کرده ایم تا جای امکان شما را با این روش آشنا کنیم.

همان طور که می دانید، در آموزشگاهها و سایر موسسات، برای آموزش فقط نقشه خوانی بافت قالی، هزینه های بسیار بالایی می گیرن، اما ما برای شما با نازلترین قیمت و کاملترین توضیحات، فقط  با 3 هزار تومان، در قالب فیلم آموزشی و فایل PDF ، مرحله به مرحله آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشه و با عنایت خداوند متعال، اثر پیش روی شما، کمکی بسیار موثر در یادگیری این هنر اصیل ایرانی برای دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی باشه.

در ادامه با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر همراه فایل PDF، مرحله به مرحله  براتون آموزش دادیم چطور نقشه خوانی فرش کامپیوتری و کددار صورت می گیره.

اندازه فایل: 16mb

قیمت:15۰۰۰ تومان

جهت خرید این فایل  دکمه‌ی “خرید” را بزنید. بعد از پرداخت از درگاه بانک صادرات، لینک دانلود به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

RIAL 150,000 – خرید

نکته : جهت دانلود راحت تر از Download Manager استفاده کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط در طول دانلود بتوانید روند دانلود را مجدداً ادامه دهید. ضمناً لینک دانلود به مدت ۳ روز معتبر خواهد بود.

توجه*** توجه

اگر در زمینه بافت تابلو فرش ،فرش زیر انداز و یا بافت گلیم و گلیم فرش فعالیت دارید حتما در مورد نقشه کدبندی یا کامپیوتری یا نقشه عددی تابلو فرش مطالبی شنیده اید . در این مختصر سعی داریم شما را با نقشه خوانی گلیم به این روش آشنا کنیم.

برای شما علاقه  مندان به بافت گلیم، یک نمونه طرح کددار تهیه نمودیم. در صورت نیاز می توانید صفحه های فایل pdf را پرینت بگیرین ، رج به رج نقشه خوانی کنید و ببافین.

شما هنردوتان گرامی نیز می توانید به سلیقه خودتان به هر روشی با این نقشه کددار، گلیم ببافید و حتی ترکیب رنگی را به سلیقه خودتان تغییر دهید.به عنوان مثال نخی با رنگ دلخواه خودتان می خرید سپس شماره رنگ را به آن اختصاص می دهید و نقشه خوانی میکنید.همچنین می توانید این نقشه را فقط به صورت گلیم ساده ببافین و یا فقط گلیم شیریکی پیچ و یا گلیم فرش حالت برجسته همراه گره قالی(گره ترکی) ببافین.

همان طور که می دانید، در آموزشگاهها و سایر موسسات، برای آموزش فقط نقشه خوانی بافت گلیم و دراختیار قراردادن یک نمونه نقشه کددار، هزینه های بسیار بالایی می گیرن، اما ما برای شما با نازلترین قیمت و کاملترین توضیحات، فقط  با 15 هزار تومان، در قالب فایل PDF ، مرحله به مرحله آموزش دادیم که چطور نقشه خوانی انجام بدهید و نیز یک نمونه کامل از نقشه کددار برای بافت گلیم را دراختیارتان قرار دادیم تا با سرانگشتان هنرمندتون بافت گلیم را شروع کنید.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشه و با عنایت خداوند متعال، اثر پیش روی شما، کمکی بسیار موثر در یادگیری این هنر اصیل ایرانی برای دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی باشه.

در ادامه با ما همراه باشید

برگه راهنما برای بافت گلیم با نقشه کددار

برگه راهنما برای بافت گلیم با نقشه کددار

نمونه گلیم شیریکی پیچ در حال بافت با نقشه کددار

نمونه گلیم شیریکی پیچ در حال بافت با نقشه کددار

اندازه فایل: 11mb

قیمت:15۰۰۰ تومان

جهت خرید این فایل  دکمه‌ی “خرید” را بزنید. بعد از پرداخت از درگاه بانک صادرات، لینک دانلود به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

RIAL 150,000 – خرید

نکته : جهت دانلود راحت تر از Download Manager استفاده کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط در طول دانلود بتوانید روند دانلود را مجدداً ادامه دهید. ضمناً لینک دانلود به مدت ۳ روز معتبر خواهد بود.

توجه *** توجه

برای دانلود بیش از 170 نمونه طرح شطرنجی برای بافت گلیم و گلیم فرش، روی عکس زیر کلیک بفرمایید.

نمونه های نقشه های شطرنجی برای بافت گلیم و گلیم فرش

نمونه های نقشه های شطرنجی برای بافت گلیم و گلیم فرش

20 پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      ممنون که از وب سایت قالی بافی خرید انجام دادین. شما مراحل خرید را با موفقیت به پایان رسوندین و لینک دانلود اتوماتیک ارسال شده. مجددا لینک دانلود را به ادرس ایمیلی که موقع خرید یادداشت نمودین، ارسال کردیم . لطفا ادرس ایمیلتون رو بررسی بفرمایید .
      موفق باشید

      پاسخ
  1. مریم خانم
    مریم خانم گفته:

    سلام
    خانم معینی میشه بفرمائید برای قالیچه ۹۰×۶۰ با رجشمار ۴۶ چند رج بایستی گلیم بافی کرد بخش آموزشی چیزی در این مورد نگفته بودید.
    ممنون میشم

    پاسخ
      • مریم خانم
        مریم خانم گفته:

        سلام
        ببخشید خانم معینی من ازتون خیلی سوال میکنم من به همون روشی که شما آموزش دادین یعنی کرباس بافی گلیم بافی را انجام میدم آیا این تو مسئله تفاوتی ایجاد میکنه منظورم طول گلیم بافیه.
        خیلی ممنونم که پاسخ می دین خدا اجر کارتون را بده.

        پاسخ
        • moeini
          moeini گفته:

          سلام
          برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم. انجام وظیفه ست. خوشحالیم با علاقه هنر قالی بافی رو دنبال میکنید.
          اندازه طول گلیم بافی، نیاز نیست دقیقا به عنوان مثال 4سانتی متر باشه. در حد 6رج یا 8رج ببافید کافیه حدودا 4سانت میشه. اگه در حد 4سانتی نشد، دو رج بیشتر گلیم ببافید . توجه کنید اخرین رجی که گلیم میبافید، تارهایی که زیره چوب هاف هستن رو بگیرین نخ از زیرش رد کنید.
          موفق باشید

          پاسخ
          • مریم خانم
            مریم خانم گفته:

            سلام
            ممنون از پاسخگوییتون.
            ببخشید مگه قطر یه نخ چله برای رجشمار ۴۶ چقد است که با ۶ تا ۸ رج بافت به ۴ سانت میرسه من سه رج بافتم عرض گلیم به نیم سانت رسیده مشکل کارم کجاست

          • moeini
            moeini گفته:

            نخ چله 12لا برای رجشمار 46مناسب میشه. معذرت میخوام رجشمار کارتون رو فراموش کرده بودم. در حدی گلیم ببافید که حدودا 4سانت یا کمی کمتر ارتفاع داشته باشه. نیازی نیست زیاد گلیم ببافید. در حد 3الی 4سانت کافیه.
            موفق باشید

  2. نیروانا
    نیروانا گفته:

    سلام خانم معینی
    ببخشید فرشم 530 گره برای زنجیره زدن چه اندازه باید نخ بردارم ؟
    اگه وسطای زنجیره زدن نخ تمام شد میشه گره زد دوباره نخ برداشت؟

    پاسخ
  3. مریم خانم
    مریم خانم گفته:

    سلام
    خانم معینی چله ای که برای قالی من کشیده شده برای تعداد شیرازه زوج است ولی تعداد تارهای در نظر گرفته شده ۱۸ تا است برای همین من یه طرف را ۸ تا و یه طرف ۱۰ تا در نظر گرفتم مشکلی پیش نمیاد شما راه حلی دارید
    خیلی ممنون از محبتتون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بانوی گرامی
      اینکه تعداد تارهای شیرازه یک طرف 8 عدد باشه و طرف دیگه 10 عدد، مشکلی نداره با دو عدد اختلاف اشکالی پیش نمیاد ولی حتما تعداد تارهایی که برای بافت لازم دارین رو بررسی کنید کم نیارین. چون دقیق به اندازه نقشه ، چله کشی انجام میشه. پیشنهاد می کنم تعداد تاری که برای بافت لازم دارین رو بشمارین. هر چند تا اضافه موند، برای شیرازه در نظر بگیرین. به عنوان مثال: 18تا تار برای شیرازه باقی مونده و چون می خواهید زوج باشه پس 8عدد تار سمت راست و 8عدد تار سمت چپ برای شیرازه در نظر بگیرین. یک عدد تار در هر سمت رو که اضافه میمونه رو پاره کنید به زیره دار محکم گره بزنید.
      توجه کنید بعد از اینکه تارهای شیرازه رو جدا کردین، اولین تاری که باهاش می خواهید شروع کنید ببافین، حتما از زیره نخ تسمه و روی نخ هاف عبور کرده باشه. و همچنین آخرین تاری که باهاش می خواهید ببافین، برعکس تار اول باشه یعنی از روی نخ تسمه و زیره نخ هاف عبور کرده باشه.
      موفق باشید

      پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      ممنون که از وب سایت قالی بافی خرید انجام دادین.
      مجددا لینک دانلود به آدرس ایمیلون ارسال گردید.
      موفق باشید

      پاسخ
  4. نگین
    نگین گفته:

    با سلام اول می خواستم بدونم من پکیجکامل خریداری کردم داخل آن نقشه خوان کامپیوتری هم هست ؟
    و دار آماده برای تابلو فرش مینیاتوری به همراه نخ و نقشه دقیق موجود دارین ؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      ممنون که از وب سایت قالی بافی خرید انجام دادین. بله موجود هست. برای طرح مینیاتوری، نه دار و نخ و نقشه نداریم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + 1 =