کسب درآمد با قالی بافی

کسب درآمد با قالی بافی

سلام عرض می کنم خدمت همه دوستان هنرمندخوبم بخصوص علاقه مندان به هنر بافت قالی!

به نظر من(مهندس معینی) برای احداث كارگاه قالی بافی، اول بازار قالی رو ارزیابی كنید.میتونین از همه پرسی شروع كنید ببینین تمایلات مردم نسبت به خرید قالی چگونه ست…اگه جواب منفی بود شهرهای نزدیك ارزیابی كنین باز اگه جواب منفی بود برین سراغ قالی فروشها و بپرسین خریدار قالی هاتون هستند یا نه اگر مثبت بود حتما قرار داد ببندید و در غیر اینصورت متاسفانه باید قیدشو بزنید.
در ابتدای راه اندازی این شغل ، اول که به تجربه و گذراندن برخی کلاسهای آشنایی و یادگیری برای مهارت یافتن در این زمینه لازمه . بعد از اون به وسایل مخصوص این کار شامل : نخ ابریشم و نخ خامه،دار قاليبافي ، قلاب، شانه، قيچي قاليبافي، سیخ و نقشه احتیاجه.
و داشتن علاقه و استعداد فراوان (چیزی که در اين شغل حائز اهميته،داشتن تجربه كافيه.تا حدي كه هر چی تجربه بیشتر شه، كيفيت كار نيز بالاتر مي ره).همچنین یک فضا برای ایجاد کارگاه آموزش قالی بافی احتیاجه.

خدمت دوستان هنرمندم عرض شود که کارگاه قالی بافی حالت تولیدی داره،مجوزشو باید از جاهای دیگه بگیریم مثل از اداره صنعت،معدن،تجارت بگیریم.ولی وقتی میگیم آموزشگاه،مخصوصا آموزشگاه فنی و حرفه ای،حتما باید مجوزشو از خود فنی و حرفه ای بگیریم.

مناطقی که فنی حرفه ای ندارن،بهترین جا هستن برای اشتغال و مستعد برای تاسیس یه آموزشگاه فنی و حرفه ای.در واقع کسی موفق هستش که جای خالی بازار کار رو پر می کنه.

می تونیم مجوز چند گروه رشته رو برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای بگیریم.به عنوان مثال:

 صنایع دستی:فرش

صنایع دستی: بافت

صنایع دستی: چرم

طراحی دوخت: خیاطی

بخش خدمات: کامپیوتر و حسابداری

سفالگری ،ترمه دوزی ، روبان دوزی و …..

ما می تونیم یک مجتمع آموزشی تاسیس کنیم.اول آموزشگاه تاسیس می کنیم و مجوز یه گروه رشته رو میگیریم بعد که دیدیم داریم پیشرفت می کنیم،می تونیم درخواست مجوز برای رشته دیگه هم بگیریم .و به این تربیب کارمون رو گسترش بدیم.

http://irantvto.ir/ این آدرس سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستش. پایین صفحه اصلی نوشته استانداردهای فنی و حرفه ای.هر استانداردی بزنیم هستش به عنوان مثال: استاندارد شایستگی هست،استاندارد آموزش شغل هست و …

هر کدام از این استانداردها رو بزنیم،رشته های مختلف رو باز می کنه و ما با دنیایی از رشته های مختلف و متنوع روبه رومی شیم.بعد می تونیم توی ذهنمون تقسیم بندی کنیم مثلا هم برای صنایع دستی و فرش مجوز بگیریم بعد 6 ماه رشته های دیگه که توی بازار کار نیاز هستش بیاریم و توسعه بدیم.

الان بازار کار توی رشته صنایع دستی هستش.پیشنهاد می کنم هر چه قدر در این زمینه فعالیت داشته باشین،موفق تر هستین مخصوصا که آموزش قالی بافی روی روح و روان و ارامش افراد بخصوص دختر خانم های جوون خیلی تاثیر مثبت داره و بسیار به گرمی استقبال می شه.

ما به عنوان موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای قدم بر می داریم.اینکه خودمون هم توی کار فرش باشیم و بافندگی رو بلد باشیم،امتیاز محسوب می شه.همچنین توی کار مدیریت هم موفق تر می شیم.

برای شروع تاسیس یه آموزشگاه،کافیه  یه درخواست بنویسین برای مرکز آموزش فنی و حرفه ای استانتون. برای تاسیس آموزشگاه،یک نفر کافیه.بعدا افراد بیشتری اضافه می شه.درواقع هیئت موسس یک نفر هستش.در خواست میده نامه می نویسه که اینجانب موسس اموزشگاه هستم و درخواست مجوز فلان گروه رشته ای رو می خوام.

هم مدیر آموزشگاه و هم مربی ها رو هر سال به اندازه 100 ساعت می فرستن دوره پیشرفته رشته های مورد تقاضا رو می بینن.با مربی های سایر استانها آشنا می شن بعد بهشون مدرک میدن و این باعث ارتقاء کیفیت آموزش می شه.

بنابراین اولین کار اینه که بریم اینترنت و سایت سازمان فنی و حرفه ای رو ببینیم و بخش استانداردها رو کامل بخونیم بعد تصمیم بگیریم که چه رشته هایی می خواهیم درخواست بدیم.از لحاظ مالی،سرمایه شروع کار حدودا 90الی 100 ملیون می خواد مکان هم یا یه سالن بزرگ باید باشه که با دیوار کاذب جدا میشن یا چند تا اتاق باشه.یعنی طوری باشه که بعدا بتونیم جوابگوی کارآموزا باشیم و توسعه بدیم. 

وقتی برین اداره فنی حرفه ای و درخواست تاسیس آموزشگاه قالی بافی بدین، بهتون یه لیست می دن که باید حد اقل امکانات رو برای 15 نفر کارآموز فراهم کنید.

لیست شامل موارد زیر هستش:

15 عدد دار قالی بافی سایز 50 در 70 سانتی متر به همراه چوب هاف و چوب تسمه و ابزار های بافت شامل قلاب ، سیخ ، دفه و قیچی

نخ مرینوس در 60 رنگ متنوع به مقدار 30 کیلو 

15 عدد نقشه شطرنجی در سایزها و طرحهای متنوع آموزشی

نخ پود نازک و نخ پود ضخیم برای هر نفر 300 گرم

نخ چله ابریشمی 9لا برای هر نفر 1200گرم

نخ چله از جنس پنبه برای هر نفر یک کیلو 

پشم مقدار کافی

اگه بخواهید هزینه افتتاح یه اموزشگاه قالی رو به دست بیارین ، مقادیری که بالا نوشتم رو به تعداد 15 نفر ضرب کنید ببینید چقدر هزینه می شه. تقریبا میشه 10 ملیون تومان.

در زمینه کارگاه قالی بافی خدمتتون عرض شود که کارگاهی در زمینه فرش موفق هستش که توش کار رنگ رزی نخ هم انجام بشه،کارگاه جوشکاری هم انجام بشه،خودمون با نرم افزار نقشه تولید کنیم ،پرداخت فرش انجام و بشه و …همه اینها اگه داخل کارگاه قالی بافی باشه خیلی موفق هستش.چون اگه نرم افزار تولید نقشه تهیه کنیم باید خودمون بتونیم نخ مورد نیاز رو رنگ رزی هم بکنیم اگه نخ رو از جای دیگه تهیه کنیم نمی صرفه و گرون درمیاد.در واقع اگه خواستیم نقشه تولید کنیم باید بتونیم نخ هم تولید کنیم تا سود کنیم.اما برای شروع تاسیسس کارگاه قالی بافی ما که فعلا نمی تونیم نقشه تولید کنیم و نخ رو رنگ رزی کنیم چون توانایی مالیشو ندایم.بنابراین مجبوریم با شرکت هایی که توی کار تولید نخ و نقشه هستن،نمایندگیشونو بگیریم.با چند شرکت موفق که در زمینه تولید نخ و نقشه هستن،نمایندگی می گیریم نخ و نقشه ازشون می خریم با جوشکار قرارداد می بندین که دار بسازه مربی با کارآموزها کار چله کشی انجام می دن پرداخت فرش رو هم می دین همون شرکتی که نخ و نقشه داده پرداخت هم می کنه.بعد چند سال که پیشرفت کردیم می تونیم کارمون رو توسعه بدیم و خودمون کارگاه تولید نخ و نقشه داخل کارگاه قالی بافیمون راه اندازی کنیم.

الان وضعیت بازار تابلوفرش خرابه.کسی نمی خره.باید بافنده حرفه ای باشین.اگه خوب و در زمان تعیین شده ببافین،شرکتی که بهتون نخ و نقشه داده،می خره.به عنوان مثال شرکت نخ و نقشه می ده می گه با این کیفیت عالی در زمان مثلا 3 ماه ببافی ازت می خرم.

اگه برای فروش میخواهین کاری رو شروع کنید ببافین، دو تا نکته خیلی مهم هستش. اول اینکه کیفیت بافتتون خوب باشه و زمان کمی تمام کنید. به عنوان مثال میتونید با 800هزار، تابلوفرش پاسورباز رو ببافین. اگه بافتتون بدون ایراد و در عرض حداقل سه ماهه بافته باشین، در این صورت بازار فرش ببرین، ازتون میخرن و سود کردین. در واقع هر چقدر زودتر ببافید، سود کردین.

الان تابلوفرش هزینش خیلی بالاست و دستمزد کارش خیلی پایینه.ولی فرش زیر پایی همیشه بازار داره.مثلا ببرین اتحادیه فرش فروشان،فرشی که بافتین رو بفروشین.مغازه ها خیلی ارزون برمیدارن.باید زرنگ باشین و بتونین بازار پیدا کنین.

نکته خیلی مهمی که هستش اینه که برای فرشی که می بافین،حتما از چله ابریشمی استفاده کنید.چله کشی اگه از جنس ابریشم باشه و با نخ مرینوس و تیکه های ابریشم بافته شده باشه،روی هوا میخرن مخصوصا فرش زیرپایی رو چندین برابر می خرن تابلوفرش هم قیمتش بالا می ره دوبرابر گرونتر از تابلوفرشی که چله از جنس پنبه داره می خرن.

به طور کلی روند پیشرفت کار کاملا بستگی به خودمون داره که عاشق کارمون باشیم و تلاش کنیم برای موفقیت.مهم اینه که شروع کنیم و بعد راه می افتیم.

اگه برای درآمد و توسعه فرش می خواهین سرمایه گداری کنید،تا می تونید فرش زیرپایی با نخ مرینوس و تیکه های ابریشم ببافین و با نخ  ابریشم  چله کشی انجام بدین.گلیم فرش هم توی دکوراسیون خونه خیلی استفاده می شه.خانم ها خیلی استقبال می کنن چون زودتر هم بافته می شه.

اگه کار بافندگی رو حرفه ای انجام بدین،خسته نشین،حتما موفق میشین.بدن های کم توان،زود خسته میشن قادر نیستن ادامه بدن.اما بدنی که از اول عادت کرده باشه مثل خانم های روستایی،دستشون روونه اینها خسته نمی شن اینها رو جذبشون کنید بافنده تربیت کنید استعدادهاشون رو کشف کنید و کارتون رو توسعه بدین جوون ها رو به کلاس های گلیم فرش بافی،تابلوفرش بافی و قالی بافی تشویق کنید.حتما قدم که بردارین خدا هم کمکتون می کنه ان شاءالله.

از تجربه ها استفاده کنید.کارآفرینی سن خاصی نداره یکی توی سن 23 یا 24 سالگی موفق میشه یکی توی سن 33 یا 34 سالگی.اگه حامی داشته باشین چند نفر کمکتون کنه همچنین نیروی جوونی خودتون و انرژی و علاقه باعث پیشرفت و موفقیت هستش.
برای راهنمایی بیشتر،با ما همراه باشید. مطالب زیر رو بخونید.امیدوارم براتون مفید واقع بشه.

در شغل قالی بافی و فرش بافی می توان به بافت قالی و انواع زیرانداز و یا تابلوهای نفیس از جنس پشم و نخ ابریشم پرداخت .
هدف از راه اندازي و تأسيس يك كارگاه قاليبافي در درجه اول توليد فرش اصيل ايراني و در درجه دوم كسب درآمد و استقلال مالي مي باشد.
يكي ديگر از اهداف اين كارگاه جذب نيروي كاري و آموزش به آنها بوده كه پس از گذراندن مراحل آموزشي مي توانند در همين واحد مشغول به كار كسب درآمد شوند و خود نيز در آينده يك نفر از افراد آموزش دهنده باشند كه هنر قاليبافي و كسب درآمد از اين هنر را به ديگران آموزش دهند.

همچنین مي توان در كنار بافت فرش، بافت انواعي از محصولاتي ديگر مانند پشتي هاي دستبافت و پرده هاي بسيار ظريفي كه باغ ابريشم بافته مي شوند و تابلوهاي زينتي كه برگرفته از مناظر و اماکن مقدس است را توليد کرد.
كارگاه توليد فرش دستبافت، يك نوع مؤسسة توليدي و اشتغال زايي است که براي رفع نياز جامعه به محصولات بافتني كه باعث آسانتر شدن زندگي مي شود تلاش مي كند. خدمات و توليدات اين كارگاه در ابتدا شامل افراد و خانواده هاي هموطن مي شود و در ثاني براي ورود عرض به كشور، به خارج صادر مي شود و همچنين زير پوشش قرار دادن افرادي كه به تنهايي نمي توانند از هنر خود استفاده نموده و كسب درآمد كنند.

در اين واحد توليدي اين خدمات عرضه مي شود:
1- آموزش به افراد علاقه مند به هنر و كسب درآمد
2- توليد فرش دستبافت ايراني
3- توليد انواع محصولات بافتني مانند پشتي ، پرده ابريشمي و تابلو فرش
براي راه اندازي يك واحد توليدي، ابتدا منطقه اي انتخاب می شود كه دراطراف آن هيچگونه مسئله اي موجب ضرر به اين امر نباشد و از نظر فرهنگي، معيشتي و اجتماعي تا حدود زيادي بررسي و شناسايي شده باشد تا براحتي بتوان بازارهاي خوبي براي انواع و اقسام توليدات اين مجموعه پيدا كرد، و نيز با كمك خواستن از شركتهاي دولتي و خصوصي براي ايجاد بازاري سالم در داخل و خارج از كشور تلاش مي شود.

 روشهاي تبليغات:
براي اين كه بتوان به فروش بهتري دست يافت اقداماتي بدين شرح می تواند صورت بگیرد:

.انتشار اعلاميه هايي مبني بر فروش محصولات اين واحد
· ارسال دعوتنامه براي شركتهاي پخش و تبليغاتي و تشكيل جلسه‌هاي معارفة محصولات
· اعطاي تخفیفات درصدي به مناسبتهاي مختلف

.تبلیغات در شبکه های اجتماعی و …

 اسناد و مدارك:
· مجوز رسمي از وزارت كار و امور اجتماعي
· مجوز رسمي از سازمان بهداشت منطقه
· مشخصات كامل مدير همراه با فتوكپي شناسنامه ، مدرك تحصيلي و گواهي سلامت
· مشخصات كامل كارگران همراه با فتوكپي شناسنامه و مدرك تحصيلي و گواهي سلامت
· مشخصات كامل سنوات كار و تجربيات و حسن اخلاق كارگران

منبع : karafarini.ir,rahekasbokar.blogfa.com

81 پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      ممنون از حضور گرمتون در وبسایت قالی بافی.از حسن توجهتون به هنر قالی بافی هم بسیار خوشحالم.به امید خدا کمکتون می کنم تا بتونین از این هنر اصیل ایرانی نهایت لذت رو ببرین و به اون چیزی که می خواهین برسین.در وب سایتم پکیج قالی بافی قرار دادم.پکیج قالی بافی شامل تمامی مراحل برای بافت قالی هستش و شما با تماشای این فیلم ها می تونین در کوتاهترین زمان،همه چیزهایی که یک بافنده باید بدونه رو یاد بگیرین و به راحتی کار بافندگی رو شروع کنین.بعد به مرور مهارت کسب می کنید و با علاقه کار بافندگی رو می تونید توسعه بدین.
      در ضمن پس از خرید پکیج آموزشی،همواره پشتیبان شما خواهم بود و برای پاسخ گویی و راهنمایی درخدمتم.
      در صورت تمایل می تونید روی لینک زیر کلیک کنید و پکیج کامل آموزش قالی بافی رو خرید کنید.

      http://qalibafi.ir/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%81%DB%8C/

      پاسخ
  1. گلی خانم
    گلی خانم گفته:

    با سلام . من قدیمتر فرش می بافتم ولی الان ی مدتی که نمی بافم . البته دنبال جایی هستم که براشون فرش ببافم اگه میتونید راهنماییم کنید .ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      به مراکز فروش فرش دست بافت منطقه خودتون یا شهر های اطراف محل زندگیتون مراجعه کنید و در زمینه خرید و فروش فرش دست بافت تحقیق کنید اگه متقاضی برای خرید فرش دست بافت وجود داشت،سفارش بگیرین و بافتن رو شروع کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
  2. خانم نیلوفریان
    خانم نیلوفریان گفته:

    سلام و خسته نباشید . برای تاسیس آموزشگاه روبان دوزی باید چه مدارکی داشته باشم؟ میشه یه شماره تماس بذارین ک بتونم با شما صحبت کنم؟ ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      برای تاسیس آموزشگاه،حتما باید مجوزشو از خود فنی و حرفه ای بگیرید. با مراجعه حضوری به مراکز فنی و حرفه ای منطقه خودتون، می تونید اطلاعات کافی و لازم جهت شروع کارتون کسب کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. خانم رضایی
    خانم رضایی گفته:

    سلام
    من نیاز به اطلاعات زیر دارم. ممنون میشم در اختیارم بزارید
    ابعاد پر فروش و قیمت دار
    مقدار نخ ابریشم چله، نخ پود و نخ خامه مورد نیاز برای این ابعاد و قیمت تقریبی
    قیمت نقشه

    آیا بافنده ماهر در مشهد و یا شهرستان های اطراف میشناسید؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      دار استاندارد حدودا 120در130سانتی میشه 120هزار تومان.یک کیلو نخ چله ابریشمی حدودا250هزار تومان لازمه. نخ پود نیم کیلو کافی میشه.هر مترمربع،یعنی فرش یک متر در یک متر،6کیلو نخ خامه لازم داره.نخ خامه حدودا کیلویی 16هزار تومان هستش. نخ پود حدودا کیلویی 20 هزار تومان هستش.قیمت نقشه از 100هزار تومن هست تا900هزار تومان.
      قیمت هایی که خدمتتون گفتم، تقریبی هستن و میتونه در محل زندگی شما متغیر باشه.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر میتونید روی لینک زیر کلیک کنید و انواع قیمت ها رو ببینید.
      http://store.carpetmaster.ir
      جهت پیدا کردن بافنده ماهر؛به مراکز فنی و حرفه ای منطقه خودتون مراجعه کنید و بخواهین که از افرادی که به کلاس های اموزش بافت فرش میان؛افراد ماهر معرفی کنن.
      موفق باشید

      پاسخ
  4. خانم عباسی
    خانم عباسی گفته:

    سلام… من ميخوام فرش بافی رو خوب یاد بگیرم… میشه لطفا آدرس آموزشگاه شما رو داشته باشم؟ سپاسگذارم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.اینجا سایت معتبر آموزش قالی بافی هستش. به شما تمامی قسمت های قالی بافی رو آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      رضایت شما هدف ماست هدف ما اعتماد شماست.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی خرید کنید تا با فیلم های آموزشی بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.براتون دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو پست می کنم تا دو روز بعد درب منزلتون بیارن.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      جهت دریافت پکیج کامل آموزش قالی بافی، روی لینک زیر کلیک کنید.
      http://qalibafi.ir/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%81%DB%8C/

      باز هم سوالی داشتین،درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  5. خانم سهامی
    خانم سهامی گفته:

    سلام .ممنون از مطالب مفیدتون .ببخشید من می خوام مجوز کارگاه بگیرم ولی همه بهم می گن دارایی خیلی مالیات ازت می گیره .همه چیم جوره فقط از این برنامه شک دارم نه برای مالیات دادن می ترسم اینقد باشه که چیزی برام نمونه .بعد تولید فرش بهتره یا رنگرزی .ممنون از شما

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      اگه کارتون رو با علاقه و پشتکار انجام بدین، هیچ سدی مانع راهتون نمیشه. درسته مالیات زیاد میگیرن ولی کم کم کارتون میگیره و درامدتون بیشتر میشه.
      کار رنگ رزی خیلی مشکله و نیاز به تجربه کاری و مهارتهای بیشتری داره. همیشه اول از تولید فرش شروع میشه بعد رفته رفته مهارت کافی در کسب و کارتون رو به دست اوردین، میتونید تولید رنگ رزی هم داشته باشین.
      برای راهنمایی بیشتر،روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
      http://portaltvto.com/daftarche/files
      استان مورد نظرتون رو انتخاب کنید و دفترچه ثبتنام در دوره های فنی حرفه ای رو دانلود کنید. در صفحه های اخر دفترچه، ادرس و شماره تماس کارگاه های قالی بافی و همچنین موسسات فنی حرفه ای ذکر شده. میتونید تماس بگیرین و یا حضورا مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در زمینه راه اندازی کارگاه قالی بافی در منطقه خودتون جویا بشین.
      موفق باشید.

      پاسخ
  6. سودابه خانم
    سودابه خانم گفته:

    از مطالب بسیار ارزشمندتون سپاسگزارم. خیلی وقت بود که به دنبال همچین مطالبی میگشتم. قطعا به بسیاری از افراد که به شکلی پیگیر این کار هستند کمک شایانی خواهد کرد.

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      با سلام
      خیلی ممنونم از حسن توجه شما بزرگوار. خوشحالم براتون مفید واقع شده.
      پاینده باشید

      پاسخ
  7. خانم احمدی
    خانم احمدی گفته:

    سلام ممنون از راهنمایی مفید وکاملتون من تصمیم دارم کارگاه قالیبافی تو روستا بزنم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      ما برای شما بزرگواران، راهنمایی های لازم رو در بخش کسب درآمد با قالی بافی یادداشت نمودیم. برای کسب اطلاعات از جزییات دقیق، باید به مراکز فنی حرفه ای منطقه خودتون مراجعه کنید تا راهنمایی کنن و ادرس بدن که کجاها باید مراجعه کنید و مجوز راه اندازی کارگاه بگیرین.
      موفق باشید

      پاسخ
  8. عاطفه خانم
    عاطفه خانم گفته:

    سلام من و چند تا از دوستانم می خوایم یه کارگاه قالی بافی در تهران بزنیم ممنون می شم ما رو راهنمایی کنید. ایا مکان کارگاه باید 250 متر باشه و به نام فردی که مدرک قالی بافی گرفته باید باشد ؟ می شه محل گارگاه به صورت اجاره باشه ؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام برشما
      برای شروع، 24متر هم فضا برای کارگاه کافی هستش. چون ممکنه خودتون کار جوشکاری و رنگرزی و پرداخت فرش در کارگاهتون نداشته باشین و با جاهایی که این کارها رو انجام می دهند، قرارداد ببندید.هیئت موسس میتونه صرفا سرمایه گذار باشه و فاقد مدرک قالی بافی. بله محل کارگاه میتونه اجاره ای هم باشه.
      جهت کسب اطلاعات دقیق و جزییات بیشتر به اداره صنعت ،معدن و تجارت منطقه خودتون مراجعه کنید تا راهنمایی های لازم جهت کسب مجوز برای تاسیس کارگاه خدمتتون ارایه بدهند.
      موفق باشید.

      پاسخ
  9. فیروزه خانم
    فیروزه خانم گفته:

    سلام خانم معینی.من یه خانم خانه دار هستم و خیلی خیلی دوست دارم قالیبافی یاد بگیرم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم میشه لطفا منو راهنمایی کنین.ممنونم از زحماتتون و همیشه موفق باشین

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که هنر زیبا و اصیل ایرانی رو میخواهین یاد بگیرین.
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.به شما تمامی مراحل قالی بافی رو همراه فیلم های آموزشی و کتاب و طرح های شطرنجی برای بافت،آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستیم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی که کیفیت فوق العاده بالایی دارند، بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.پس از خرید، بسته حاوی دی وی دی آموزش بافت قالی،از طریق مامور پست، درب منزل تحویل میگیرین.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید با ابزارهای بافت آشنا بشین و مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل از صفر شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      موفقیت از آن شماست.
      جهت خرید دی وی دی اموزش بافت قالی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید
      http://qalibafi.ir/shop

      همچنین برای شما هنردوستان، بسته ویژه شروع قالی بافی رو تدارک دیدیم. با خرید این بسته اموزشی، علاوه بر اینکه دی وی دی اموزش قالی بافی دریافت میکنید، دار و تمامی ابزار بافت قالی رو هم تهیه میکنید.
      یکی از مزایای مهم تهیه این بسته علاوه بر اینکه تمامی ابزار لازم برای یادگیری هنر قالی بافی رو تهیه میکنید ، این هستش که دیگه نیازی نیست تا این محصولات رو به صورت تک تک تهیه کنید و مجبور شین برای هر یک از محصولات به صورت جداگانه هزینه ارسال بار رو متحمل شین.
      جهت خرید بسته ویژه شروع قالی بافی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

      http://qalibafi.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

      محصولاتی که در فروشگاه، در اختیار شما علاقه مندان به هنر بافت قالی قرار گرفته، از کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار هستن. پس از خرید،درب منزلتون از طریق مامور پست تحویل داده میشه.
      رضایت شما هدف ماست.
      جهت خرید نقشه کو چک و پرطرفدار به همراه نخ، روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

      http://maharati20.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%BE/

      در وب سایت ما، تعداد زیادی نقشه در اندازه های بزرگ مختلف نیز موجود هستش. میتونید طرحی انتخاب کنید. به ما از طریق ایمیل یا شماره تماسهایی که موجود هستش، اطلاع بدین تا متناسب با اندازه نقشه انتخابیتون، در صورت تمایل دار و ابزار بافت هم ارسال کنیم. به طور کلی اندازه دار استاندارد، ۱۲۰در۱۳۰سانتی متر هستش که مورد تایید بیمه قالی بافی هم هستش و میشه روش تابلوفرش های بزرگ و فرش زیرپایی در حد یک در یک و نیم متری بافت.اگه با نخ چله ابریشمی چله کشی انجام بدین، قیمت فروش فوق العاده بالا میره به عنوان مثال ۲ونیم تا۳ملیون. فرش زیرپایی تا ۵ملیون هم فروش میره. توجه کنید این قیمتها رو برای سایز یک در یک ونیم عرض کردم. فرش های دو در سه متری رو حتی نزدیک ۱۷ملیون هم میخرن. به شرطی که کیفیت بافت خوب باشه طرح و نقش ظریف باشه و در موعد مقرری ببافین.
      جهت دیدن نقشه های مختلف روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
      http://maharati20.ir/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4/

      پیشنهاد ما به شما این هستش که پکیج آموزشی که شامل دار و ابزار و دی وی دی هستش رو همراه یکی از نقشه های کوچیک خرید بفرمایید. کم هزینه و مقرون به صرفه هستش. اگه با کیفیت خوبی ببافید، فروش میره.کلا هر طرحی رو با کیفیت خوبی ببافین، بازار فروشش خوبه مخصوصا فرش زیرپایی هیچ وقت رو دستتون نمیمونه البته توجه داشته باشین حتما با نخ ابریشمی چله کشی کنید.
      در صورتی که با خرید اینترنتی مشکلی داشتین، می تونید به ما اطلاع بدهید تا شماره کارت بدهیم. پس از کارت به کارت کردن پول، به آدرسی که بفرمایید، پست می کنیم توسط مامور پستی درب منزل تحویل میگیرین.
      باز هم سوالی داشتین،بفرمایید بپرسین. برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  10. زهرا خانم
    زهرا خانم گفته:

    سلام و خسته نباشید به شما
    مادر من قالی بافی رو از نوجوانی کار کرده است و در آن زمان فرش هم می بافته.
    الان تمایل زیادی داره تا در یک مرکز قالی بافی کار بکنه.
    آیا در تهران مراکزی هست که بافنده نیاز داشته باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
  11. منا خانم
    منا خانم گفته:

    باسلام
    همونطور که قبلن گفتم بابته پرداخت اینترنتی به مبلغ 18000ت لینکی دریافت نکردم ممکنه ترتیبی بدید که دی وی دی ها به دستم برسن چون مبلغ رو پرداخت کردم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بانوی گرامی
      ممنون که از وب سایت قالی بافی خرید انجام دادین. شما عملیات خرید رو با موفقیت به پایان رسوندین. احتمالا موقع خرید، ادرس ایمیلتون رو اشتباه تایپ کردین و لینک دانلود دریافت نکردین یا اینکه ممکنه ایمیل دریافتی، به بخش اسپم های ایمیلتون رفته باشه. لطفا بخش اسپم های ایمیلتون رو بررسی کنید اگه خالی بود، ادرس ایمیلتون رو با دقت بفرمایید تا مجددا لینک دانلود همه فیلم های اموزش قالی بافی رو ارسال کنیم.

      پاسخ
  12. مینو خانم
    مینو خانم گفته:

    سلام من دبیر هستم خیلی به قالی بافی للاقه دارم سنندج زندگی میکنم ولی دوست دارم بافت فرش قم را یاد بگیرم چون شنیدم گرونتر میخرنش مشکل مالی برای خرید تجهیزات گران هم ندارم میشه راهنمایی کنین

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که هنر زیبا و اصیل ایرانی رو میخواهین یاد بگیرین.
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.به شما تمامی مراحل قالی بافی رو همراه فیلم های آموزشی و کتاب و طرح های شطرنجی برای بافت،آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستیم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی که کیفیت فوق العاده بالایی دارند، بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.پس از خرید، بسته حاوی دی وی دی آموزش بافت قالی،از طریق مامور پست، درب منزل تحویل میگیرین.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید با ابزارهای بافت آشنا بشین و مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل از صفر شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      موفقیت از آن شماست.
      جهت خرید دی وی دی اموزش بافت قالی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید
      http://qalibafi.ir/shop

      همچنین برای شما هنردوستان، بسته ویژه شروع قالی بافی رو تدارک دیدیم. با خرید این بسته اموزشی، علاوه بر اینکه دی وی دی اموزش قالی بافی دریافت میکنید، دار و تمامی ابزار بافت قالی رو هم تهیه میکنید.
      یکی از مزایای مهم تهیه این بسته علاوه بر اینکه تمامی ابزار لازم برای یادگیری هنر قالی بافی رو تهیه میکنید ، این هستش که دیگه نیازی نیست تا این محصولات رو به صورت تک تک تهیه کنید و مجبور شین برای هر یک از محصولات به صورت جداگانه هزینه ارسال بار رو متحمل شین.
      جهت خرید بسته ویژه شروع قالی بافی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

      http://qalibafi.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

      محصولاتی که در فروشگاه، در اختیار شما علاقه مندان به هنر بافت قالی قرار گرفته، از کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار هستن. پس از خرید،درب منزلتون از طریق مامور پست تحویل داده میشه.
      رضایت شما هدف ماست.
      جهت خرید نقشه کو چک و پرطرفدار به همراه نخ، روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

      http://maharati20.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%BE/

      پیشنهاد ما به شما این هستش که پکیج آموزشی که شامل دار و ابزار و دی وی دی هستش رو همراه یکی از نقشه های کوچیک خرید بفرمایید. کم هزینه و مقرون به صرفه هستش. اگه با کیفیت خوبی ببافید، فروش میره.کلا هر طرحی رو با کیفیت خوبی ببافین، بازار فروشش خوبه مخصوصا فرش زیرپایی هیچ وقت رو دستتون نمیمونه البته توجه داشته باشین حتما با نخ ابریشمی چله کشی کنید.
      در صورتی که با خرید اینترنتی مشکلی داشتین، می تونید به ما اطلاع بدهید تا شماره کارت بدهیم. پس از کارت به کارت کردن پول، به آدرسی که بفرمایید، پست می کنیم توسط مامور پستی درب منزل تحویل میگیرین.
      خدمتتون عرض شود که قالی بافی رو به روش گره ترکی و با استفاده از قلاب می بافن. هر جای ایران که باشید نحوه گره زدن و بافت همه جا به همین صورت هستش. البته زمان های قدیم به روش گره فارسی با انگشت دست می بافتن که الان دیگه همه گره ترکی می زنن چون هم محکمتره و هم انگشت دست آسیب نمیبینه. در قم چون فرش های ابریشمی زیاد می بافن، شهرت پیدا کرده تاجران فرش زیاد اونجا میرن. شما هم می تونید با استفاده از پکیج شروع قالی بافی که ما در اختیار شما قرار می دهیم، به اهدافتون جامه عمل بپوشونید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافید.
      باز هم سوالی داشتین،بفرمایید بپرسین. برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  13. مینو خانم
    مینو خانم گفته:

    دوباره سلام خانم معینی عزیز ممنون که راهنمایی میکنین پس یعنی فرشهای قم هم با گره ترکی هستش? بعدش من یه دار قالی چرخشی دارم میتونم ازون استفاده کنم یعنی از هر دو طرفش میشه بافت بعدش میخواستم بدونم با دی وی دی های شما میتونیم چله کشی و سایر کارای جنبی یالی بافی رو هم یاد بگیرم?

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما بانوی بزرگوار
      ممنون از حسن توجهتون.
      بله برای بافت قالی، همه جا از گره ترکی استفاده میکنن.
      ما نیز به شما در دی وی دی اموزشی،به طور جامع و کامل تمامی مراحل بافت قالی رو اموزش دادیم. با نگاه کردن به فیلمها میتونید به راحتی قالی بافی رو در منزل یاد بگیرین و بافتن رو شروع کنید.

      پاسخ
  14. مینو خانم
    مینو خانم گفته:

    سلام خانم معینی عزیز میخوام بدونم اگه بخوام قالیچه تمام ابریشم ببافم یک در یک و نیم چه طرحی برای فروش بهتره?
    2 اگه طرح خشتی ببافم فروشش خوبه ? چند میتونم بفروشم?
    ممنون که جواب میدین
    3

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      طرحهای فرش تمام ابریشم همشون بازار فروش خوبی دارند اگه میخواهید بفروشین، حتما با کیفیت عالی بدون ایراد ببافین تا قیمتش کاسته نشه. قیمت حدودا 5ملیون میشه.

      پاسخ
  15. سونیا خانم
    سونیا خانم گفته:

    سلام خانم معینی خسته نباشیدمن خانم تنها تو شهر غریب هستمبدون هیچ کس وکاری میخوام بافت تابلو فرشرو به صورت حرفه ای البته در تهرانم یاد بگیرم ببافم بعدا بتونم بفروشم ودرامدی داشته باشم لطفا خواهش میکنم منو راهنمایی کنین چه طور شروع کنم کجا برم برا اموزش خوب و……

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      خوشحالیم که هنر زیبا و اصیل ایرانی رو میخواهین یاد بگیرین.
      سایت قالی بافی،فروش ویژه پکیج کامل آموزش قالی بافی رو برای شما تدارک دیده.به شما تمامی مراحل قالی بافی رو همراه فیلم های آموزشی و کتاب و طرح های شطرنجی برای بافت،آموزش می دهیم.
      با استفاده از خرید پکیج آموزش قالیبافی، شما با نازل ترین قیمت،آمادگی لازم رو به دست میارین و به راحتی بافت قالی رو می تونید با نگاه کردن به فیلم های آموزشی شروع کنید بدون اینکه نیاز به کلاسهای پرهزینه و وقت گیر فنی حرفه ای داشته باشین.
      همچنین همواره پشتیبان شما هستیم و پس از خرید پکیج آموزشی،برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتیم.
      پیشنهاد ما به شما این هستش که دی وی دی پکیج کامل آموزش قالی بافی رو از وب سایت قالی بافی ما خرید کنید تا با فیلم های آموزشی که کیفیت فوق العاده بالایی دارند، بتونین آمادگی لازم رو برای بافت به دست بیارین.و دیگه نیازی نباشه برای آموزش،وقت صرف کنید خارج از منزل برین.پس از خرید، بسته حاوی دی وی دی آموزش بافت قالی،از طریق مامور پست، درب منزل تحویل میگیرین.
      بهتون اطمینان خاطر میدم که با تماشای فیلم های آموزشی که براتون تدارک دیده شده،می تونید با ابزارهای بافت آشنا بشین و مرحله به مرحله کار بافت فرش رو در منزل از صفر شروع کنید و با سرانگشتان هنرمندتون فرشی زیبا ببافین و از دیدنش لذت ببرین.
      موفقیت از آن شماست.
      جهت خرید دی وی دی اموزش بافت قالی، روی لینک زیر کلیک بفرمایید
      http://qalibafi.ir/shop

      همچنین برای شما هنردوستان، بسته ویژه شروع قالی بافی رو تدارک دیدیم. با خرید این بسته اموزشی، علاوه بر اینکه دی وی دی اموزش قالی بافی دریافت میکنید، دار و تمامی ابزار بافت قالی رو هم تهیه میکنید.
      یکی از مزایای مهم تهیه این بسته علاوه بر اینکه تمامی ابزار لازم برای یادگیری هنر قالی بافی رو تهیه میکنید ، این هستش که دیگه نیازی نیست تا این محصولات رو به صورت تک تک تهیه کنید و مجبور شین برای هر یک از محصولات به صورت جداگانه هزینه ارسال بار رو متحمل شین.
      جهت خرید بسته ویژه شروع قالی بافی روی لینک زیر کلیک بفرمایید

      http://qalibafi.ir/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

      محصولاتی که در فروشگاه، در اختیار شما علاقه مندان به هنر بافت قالی قرار گرفته، از کیفیت و قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار هستن. پس از خرید،درب منزلتون از طریق مامور پست تحویل داده میشه.
      رضایت شما هدف ماست.
      جهت خرید نقشه کو چک و پرطرفدار به همراه نخ، روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

      http://maharati20.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%88-%D9%BE/

      پیشنهاد ما به شما این هستش که پکیج آموزشی که شامل دار و ابزار و دی وی دی هستش رو همراه یکی از نقشه های کوچیک خرید بفرمایید. کم هزینه و مقرون به صرفه هستش. اگه با کیفیت خوبی ببافید، فروش میره.کلا هر طرحی رو با کیفیت خوبی ببافین، بازار فروشش خوبه مخصوصا فرش زیرپایی هیچ وقت رو دستتون نمیمونه البته توجه داشته باشین حتما با نخ ابریشمی چله کشی کنید.
      باز هم سوالی داشتین،بفرمایید بپرسین. برای راهنمایی و پاسخ گویی درخدمتم.
      موفق باشید

      پاسخ
  16. الهام خانم
    الهام خانم گفته:

    سلام من برای مجوز کارگاه قالی بافی به اداره صنعت ومعدن مراجعه کردم که طرح من را به استاندار استان گفتند وشرایط خواصی جلو پام گذاشتند که حتما مکانش باید سوله باشه با زیر بنای ۳۰۰متر وتعداد کارکنانم مشخص باشه میخواستم ببینم واقعا اینطور باید باشه

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما
      بله اگه قصد تاسیس کارگاه قالی بافی دارین، شرایط کمی سخت و پرهزینه هستش همون طور که اشاره کردین مکانش باید بزرگ و سوله مانند باشه تا حد اقل بتونید به وسیله دیوارهای کاذب، پارتیشن بندی کنید بخش های مختلف کارگاه رو راه بندازین.

      پاسخ
  17. سوسن خانم
    سوسن خانم گفته:

    با سلام وتشکر از راهنمایی های شما من میتوانم از نزدیک شما را زیارت کنم شغلم مدیریت است و حقیقت عاشق شغل شما هستم والان حس میکنم متوانم اینکار را شروع کنم هم از نظر مالی و هم علاقه شما تهران تشریف دارید یا شهرستان

    /

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      ممنون از حسن توجهتون.
      جهت یادگیری قالی بافی، میتونید فیلمهای اموزشی موجود در سایت رو خریداری بفرمایید.
      متاسفانه امکان ملاقات حضوری نیست. من ساکن زنجان هستم.
      موفق باشید

      پاسخ
  18. مصی
    مصی گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    خانم معینی عزیز لطف می کنید تفاوت کارگاه های متمرکز، غیر متمرکز و نیمه متمرکز رو بفرمایید.
    با تشکر

    پاسخ
  19. آقای امانی
    آقای امانی گفته:

    سلام من ی خونه باغ دارم داخل یه روستا.میشه داخل خونه باغ امکانات فراهم کنم از زنان روستا دعوت به همکاری کنم جهت قالی بافی؟کسی نمیاد گیر بده؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه. به هر حال منزل شخصی شماست و کسی نمی تونه بگه چی کار می کنید.

      پاسخ
  20. مینو
    مینو گفته:

    سلام من اگه خدا بخواد 6 ماه دیگه میخوام یه کارگاه قالی بافی با 100 میلیون سرمایه بزنم الان مشکلم اینه که میخوام یک تفر سرکارگر قابل اعتماد تربیت کنم که نخ نقشه دار پایین کشی فرش و عیوب فرش و غیره را بشناسد و توانایی اداره کارگاهو داشته باشه یعنی نیخوام یه کسی رو که میشناسم و بهش اطمینان دارم بفرستم اینارو یاد بگیره چون میخوام که شبانه روز کارگاهو بسپارم بهش که همونجا زندگی کنه . به همین خاطر نمیتونم به نیروی وارد به کار که به من معرفی میشه اعتماد کنم . حالا میخوام بدونم تو فنی و حرفه ای این آموزشهای کامل را میدن یا فقط بافت یاد میدن آیا مرجع آموزشیی دیگری میشناسین ممنون

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      ان شاءالله موفق باشید.
      در فنی حرفه ای شاخه های مختلف وجود داره. به عنوان مثال رشته رفو گری فرش هستش ، رشته قالی بافی هم هستش که فقط نحوه چله کشی تا بافت در این زمینه ها آموزش می دن. بنابراین اگه یک نفر رو بخواهید که همه کار بلد باشه، باید چند تا مدرک بگیره. یا اینکه به صورت تجربی جایی قبلا کار کرده باشه ، بتونه از عهده همه کارها بربیاد.
      از لحاظ اعتماد هم می تونید افراد رو امتحان کنید و بیشتر تحقیق بررسی انجام بدین تا بتونید فرد شایسته تر رو انتخاب کنید.

      پاسخ
  21. آقای امین
    آقای امین گفته:

    با سلام. میخواستم ببینم توریستها و خارجیها بیشتر دنبال چه نوع تابلو فرشی هستن و تا چه حد حاضرن برای اون هزینه کنن؟
    با تشکر

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      متاسفانه بنده در این زمینه تجربه کافی ندارم ولی به طور کلی خوبه که طرح هایی که اصالت ایرانی رو نشون می ده، برای گردش گرها معرفی کنید . به عنوان مثال تابلوفرش مقبره کورش کبیر می تونه گزینه مناسبی برای معرفی به گردش گرها باشه. البته چند وقت پیش، اقایی از یزد با وب سایت قالی بافی ارتباط برقرار کرده بودن. ایشون می گفتن که در یک هتل سنتی کار می کنن و گلیم های سنتی و کلا فرش های کوچیک با طرح های سنتی ، در بین گردش گرها خیلی طرفدار داره و از طریق فروش فرش و گلیم های کوچیک سنتی، درآمد خوبی هم دارن.

      پاسخ
  22. اقای امین
    اقای امین گفته:

    با سلام خدمت خانم معینی.
    بنده در فکر یادگیری بافت تابلو فرش هستم. میخواستم بدونم چه مدت طول میکشه کامل این هنر رو یاد بگیرم؟
    از طرفی مثلا یک توریست از کجا متوجه میشود که تابلویی که میخواهد بخرد دست باف است و ماشین باف نیست؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      در صورتی که تمایل به یادگیری هنر قالی بافی هستین،میتونید از طریق لینک زیر، دی وی دی اموزش جامع قالی بافی رو خرید بفرمایید.
      https://qalibafi.ir/shop/
      دی وی دی جامع و کامل هستش میتونید به راحتی با نگاه کردن به فیلم ها، قالی بافی رو یاد بگیرین و ببافین.
      بین فرش دست بافت و ماشینی،تفاوت زیاد هستش. در فرش ماشینی، مثل فرش دست بافت، گره زدن صورت نمیگیره و همچنین در پشت فرش دست بافت،  نخ پود نازک رو میتونید ببینید که رج به رج پود رد شده ولی در فرش ماشینی این طور پود کشی صورت نمیگیره. همچنین در نوع شیرازه و ترکیب رنگی هم قابل تشخیص هستند.

      پاسخ
  23. اقای ساسانی
    اقای ساسانی گفته:

    سلام خسته نباشید از اینکه صادقانه اطلاعاتتون رو در اختیار بقیه قرار میدین متشکرم من میخواستم برای یک یا دو نفر اشتغال زایی کنم گفتم بهترین کار اینه که براشون دار قالی بخرم هم خودم ی مقدار سود کردم هم اینکه برای اونها هم خوب هستش ولی از فرش چیزی نمیدونم میشه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      سپاس از حسن توجهتون.
      میتونید به عنوان سرمایه گزار، کارتون رو شروع کنید. به مرور کم کم از افرادی که زیردستتون دارن بافندگی میکنن،کلیت تمام مراحل بافندگی دستتون میاد خودتون هم میتونید هرازگاهی کار بافندگی انجام بدین. اما دقت کنید اگه دنبال درامد از قالی بافی هستین،باید افراد زبردست و فرزی داشته باشین تا بتونن در زمان کوتاه و مشخصی فرش ببافن و تحویل طرف قرارداد بدین.
      توصیه میکنم فرش زیر پایی ببافن با نخ چله ابریشمی.
      موفق باشید

      پاسخ
  24. آقای آرش
    آقای آرش گفته:

    با سلام و عرض ادب. بنده در فکر راه اندازی یک کارگاه قالی بافی در یک روستا که ساکنان آن در بافت قالی حرفه ای هستند و خود من نیز تجربه قالی بافی دارم رو در سر دارم. فعلا در مرحله تحقیقات به لحاظ فنی و اقتصادی و بازار فروش محصول هستم.سوال من اینه که در حال حاضر وضعیت بازار فرش دستبافت چگونه است؟ خریدارهای بازاری به دلیل رکود بازار در شرایط فعلی حاضر به خرید فرش هستند؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      حقیقت اینه که بازار فروش در ایران خوبه ولی کمی ارزون می خرن . فرش زیرپایی ببافید با نخ چله ابریشمی و طرح های افشار برای صادرات خیلی خوبه. برای تابلوفرش هم طرح شکارگاه و شاه عباسی و مینیاتوری پر فروش هستن.
      اگه بتونید راهی برای صادرات پیدا کنید، سود کارتون چندین برابر میشه ولی فقط فروش در داخل ایران سود کمتری داره البته برای شروع خوبه اول داخل کشور خودمون بازاریابی کنید بعد به خارج کشور هم صادر کنید. به مرکز فرش در تهران مراجعه کنید. ادرس : تهران- بازار 15خرداد – کوچه کفاشها- سرای بوعلی. به این آدرس مراجعه کنید خیلی ها هستن که در زمینه خرید و فروش فرش می تونن راهنماییتون کنن.
      موفق باشید

      پاسخ
  25. ساسانی
    ساسانی گفته:

    سلام خانم مععینی من از یک مربی قالی بافی در مورد قیمت بافت پرسیدم گفتن هر گره 5 ریال که برای یک تابلو فرش با 600 هزار گره که تقریبا پهنایی برابر 75 سانت و قد یک متر چیزی حدود 2 میلیون تومان میشهبه نظرتون این قیمت منطقی هست؟ شما اطاعی از قیمت بافت تابلو فرش دارید؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      برای محاسبه میزان دستمزد بافنده،بر حسب گره به این صورت هستش که هر گره 5تومان. فرشی که 600هزار گره داره،3ملیون دستمزد میگیرن. بعضی مناطق بر حسب مقاط هم حساب میشه یعنی هر 12هزار گره شامل یک مقاط هستش.
      بعضی مناطق،به ازای هر رج دستمزد میدن. به عنوان مثال میگن عرض نیم متری،هر رج هزار تومان.
      هر منطقه فرق میکنه. دو طرف میتونن با هم توافق کنن. ولی هر گره 5تومان در حال حاضر رایج هستش.
      موفق باشید

      پاسخ
  26. زهره خانم
    زهره خانم گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما،من حدود دوساله قالی بافی یاد گرفتم و تا الان فقط برای خودم تابلو فرش کوچیک بافتم و تازه کارم و بافت حرفه ای و سرعتی انجام ندادم. اما میخوام به طور جدی و حرفه ای ادامه بدم و کارگاه قالی بافی با هدف آموزش تابلو فرش بافی در منطقه شهریار تهران بزنم میشه راهنمایی کنین چقدر هزینه میخواد؟آیا بازار کار در این زمینه خوبه؟از کجا باید شروع کرد؟وامی بهش تعلق میگیره؟لطفا راهنماییم کنین چون خیلی نظرات مختلف و متناقضی در این زمینه میشنوم اما وقتی با سایتتنون آشنا شدم فهمیدم میشه رو حرفتون حساب کرد.

    پاسخ
  27. آنا
    آنا گفته:

    با سلام مندو تا تابلو فرش بافت یکی آن یکاد یکی هم مینیاتور راما فقط واسه دلال مغازه دار ها سود داره دیگه به چه امیدی تابو ببافیم اگه میشه واسه شرکت تابلو فرش ببافیم ببخشید شما کانال تلگرام ندارید یا گروه تلگرام برای قالی بافان باشه

    پاسخ
  28. آقای علیرضا کوچیان
    آقای علیرضا کوچیان گفته:

    سلام خانم معینی ازبزرگواری شمادرنشراین هنرملی ممنونم اهل کاشان هستم ودرپای دارقالی به دنیا آمده وبزرگ شده ام.
    متاسفانه چیز زیادی ازاین هنر و کسب وکار نمیدانم.چندوقتی است دارقالی برپاکرده ام وبه بافنده سپرده ام.برنامه بلندمدتی در ذهن دارم که اگر اجازه بفرمایید از علم وتجربیات شما استفاده خواهم کرد.البته الان کارمند شرکت نفت هستم ودانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت.

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      میتونید از مطالبی که در بخش کسب درآمد با قالی، قرار گرفته در وب سایت قالی بافی، استفاده نمایید.

      پاسخ
  29. نگار
    نگار گفته:

    با سلام خدمت شما فرهیخته هنرمند، می خواستم یه کارگاه راه اندازی کنم مخصوص خانم های سرپرست خانوار، در یک خانه مسکونی، بدون مجوز مشکلی برام پیش نمیاد،

    پاسخ
  30. فاطمه
    فاطمه گفته:

    با سلان
    خیلی ممنون از مطالب عالیتون
    ما سه نفر از دخترای فامیل تصمیم گرفتیم از گاراژ خونه مون که تقریبا 12 متره شروع کنیم و فعلا خودمون ببافیم .ازین طریق هم بیمه بشیم . بعدا با درامد بیشتر دار قالیا رو بیشتر کنیم .الان هم دار قالی و نقشه رو تهیه کردیم . به نظرتون موفق میشیم ؟ برای این کار لازمه مجوز بگیریم؟و اینکه برای فروش چه کارایی باید بکنیم؟ جایی هست که مراجعه کنیم؟ شهر تبریز هستیم و فک کنم سخت هست فروش.
    اون پکیج تون هم هنوز میتونم خریداری کنم؟

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما بزرگوار
      بهتره از جایی که نخ و نقشه میگیرین،به همون خودشون فرش بدین یعنی دستمزد بگیرین ببافین فرش بافته شده رو بدین بهشون. اینجوری دیگه زمان زیادی صرف بازاریابی و فروش فرش نمیکنید. بازم اگه فکر میکنید که دست بافته هاتون،مشتری داره،بهتره اول سفارش بگیرین بعد ببافین. اگه همین طوری ببافین،خیلی طول میکشه تا مشتری پیدا شه قیمت مناسب فروش بره. اگه پکیج قالی بافی میخواهید،موجود داریم. برای راهنمایی بیشتر میتونید با شماره ۰۹۳۰۴۶۵۵۳۰۷ خانم معینی تماس حاصل بفرمایید

      پاسخ
  31. محمدی
    محمدی گفته:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام در شهر محل زندگیم کارگاه قالی بافی راه بندازم البته چون سرمایه ندارم میخوام از یک شرکت فرش فرش آماده (چله کشی شده )بگیرم میشه لطفا یک شرکت به من معرفی کنید که به من فرش بده برای بافت؟

    پاسخ
  32. Kazhal
    Kazhal گفته:

    درود به ما دوست عزیز ممنون بابت راهنمایی های که کردین.
    یه سوال داشتم خدمتتون من تو شرایط خوبی نیستم و میخواستم ببینم جایی هست که بتونم وام بگیرم و یه کارگاه راه بندازم به خود کسایی که نخ و نقشه رو میخری میخوای بفروشی مقدار خیلی ناچیزی دستمزد میدن لطفا جواب بدین ممنونم 🌹

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      ممنون از حضور گرمتون در وب سایت قالی بافی
      وام قالیبافی از ۵ میلیون شروع میشه تا بالاتر
      بستگی به اندازه وهزینه فرش داره.
      حتما گواهی قالیبافی نیازه.
      واینکه از کدوم بانک هست؟بستگی به بودجه ای هست که دولت به بانک مورد نظر داده.
      باید مراجعه کنید به اداره صنعت ومعدن استانتون تا اونجا معرفی بشین به بانک.

      پاسخ
  33. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام برا ایجاد کارگاه قالی بافی حتما باید خودم مساط باشم. من تابلو فرش بافتم. اما فرش زیر پایی نه. میشه از مدرک کس دیگه ای استفاده کرد. مدرک هم ندارم خودم یاد گرفتم بافتم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      درود بر شما
      خیر لازم نیست خودتون حتما مدرک قالی داشته باشید. میتونید از یه نفر که مدرک قالی بافی داره، به عنوان مربی استفاده کنید. شما به عنوان موسس میتونید باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = دوازده