فیلم آموزش پرداخت فرش دست بافت

فیلم آموزش پرداخت فرش دست بافت

پرداخت عبارت است از گرفتن پرزهای اضافی سطح قالی به نحوی که سطح قالی صاف شود.

پرداخت،پس از پایان بافت فرش انجام می شود.این کار یکی از کارهای حساس می باشد و به مهارت و تجربه خاص نیاز دارد و کوچکترین بی دقتی باعث آسیب دایمی به فرش می شود.

عمل پرداخت باعث می شود که طرح و نقشه فرش،جلوه زیباتری پیدا کند و به دو صورت دستی و ماشینی انجام می شود.در روش دستی،از قیچی های مخصوص پرداخت و در روش ماشینی از ماشین تراشهای برقی ویژه عملیات پرداخت استفاده می شود.مدت ها است که در برخی از مراکز قالی بافی ایران مانند کرمان و تهران عمل پرداخت را با ماشین های برقی مخصوصی انجام می دهند . همچنین با ماشینهای اصلاح موی سر قدیمی (موزر) هم میشود پرداخت را انجام داد.ولی فقط تابلوفرش های کوچک در حد به عنوان مثال 10 یا 15 سانتی متری را می توان با دستگاه موزر پرداخت کرد.توجه شود که چنان چه پرزهای قالی پس از بافت زیاد گرفته شود ، به گونه ای که پرزها با لمس کردن با دست احساس نشوند ، به ارزش فرش لطمه ی فراوانی وارد می شود .

یکی از انواع پرداخت تابلو فرش ، پرداخت برجسته می باشد که به وسیله قیچی های مخصوص (قیچیه سر نخ) انجام می شود و این نوع پرداخت بر جستگی هایی را در تابلو فرش به وجود می آورد که زیبایی خاصی به تابلو فرش از لحاظ بعد و طرح میدهد.توجه داشته باشید که همه تابلو فرشها قابل برجسته شدن می باشند و لی همه تابلو فرشها با بر جسته شدن زیبا نمی شوند برای همین برای برجسته کردن تابلو فرش حتما با مربی خود و یا عوامل فنی شرکت مربوطه مشورت نمایید. ضمنا برای برجسته زدن نیاز نیست پرز تابلو فرش را بلند بگیرید این امر باعث کم آمدن نخ شما و در پایان باعث دو رنگی تابلو فرش میشود،شما هر چقدر هم که گره را کوتاه ببافید(2.5تا3سانت)تابلو فرش شما قابل برجسته شدن می باشد.

پرداخت ماشینی فرش،به این صورت است که دستگاه ماشین را به شکل دایره دایره روی فرش می کشند و پرزهای اضافه گرفته می شوند.با دستگاه موزر هم از بالا به پایین روی فرش می کشند و پرزها گرفته می شوند.

در تصاویر زیر،پرداخت به روش ماشینی نمایش داده شده است.

پرداخت فرش به وسیله ماشین تراش های برقی مخصوص عملیات پرداخت

پرداخت فرش به وسیله ماشین تراش های برقی مخصوص عملیات پرداخت

پرداخت فرش با ماشینهای اصلاح موی سر قدیمی (موزر)

پرداخت فرش با ماشینهای اصلاح موی سر قدیمی (موزر)

در این قسمت،فیلم آموزش پرداخت فرش به روش دستی قرار دادم.دوستانی که علاقه مند هستند با نحوه پرداخت فرش و انواع قیچی های پرداخت آشنایی پیدا کنن،می تونن روی دکمه خرید کلیک کرده و فیلم آموزشی رو دانلود کنن.

دانلود فیلم پرداخت فرش دستبافت:

اندازه فایل: 7mb

قیمت:15000 تومان

جهت خرید این فایل  دکمه‌ی “خرید” را بزنید. بعد از پرداخت از درگاه بانک صادرات، لینک دانلود به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

RIAL 150,000 – خرید

نکته : جهت دانلود راحت تر از Download Manager استفاده کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط در طول دانلود بتوانید روند دانلود را مجدداً ادامه دهید. ضمناً لینک دانلود به مدت ۳ روز معتبر خواهد بود.

توجه *** توجه

کاربران زیادی در زمینه دستگاه اتوماتیک ریشه زن فرش دست بافت سوال پرسیده بودن؛طبق جستجوهای انجام شده،اگهی فروش دستگاه توسط شخصی رو در نت دیدم که به شرح زیر می باشد

دستگاه تمام اتوماتیک فرش دستباف

پرداخت یکپارچه تا عرض 160 سانتی متر

قابلیت تنظیم ارتفاع پرز

زمان پرداخت فرش برحسب اندازه از 10 الی 45 دقیقه

اطلاعات تماس

نام مسئول: وحید احمدی

تلفن ثابت: 04116551971

تلفن همراه: 09148449913

ادرس:تبریز


جهت کسب اطلاعات بیشتر میتونید با این اقا تماس بگیرین و سوالاتتون رو جویا بشین.
همچنین تصویری از اگهی فروش توسط این اقا رو براتون  پیوست نمودم.وقتی تماس گرفتین،بگین که اگهی ایشون رو در نت دیدین.

فروش دستگاه پرداخت فرش

فروش دستگاه پرداخت فرش

امیدوارم براتون مفید واقع بشه.

موفق باشید.

معینی

20 پاسخ
  1. خانم قدوسی نژاد
    خانم قدوسی نژاد گفته:

    متاسفانه من نتونستم فیلم اموزشی را دانلود کنم، مشکل کجاست؟؟؟؟درگاه پرداخت وجه بهیچ وجه باز نمیشود، ممنونم میشم پاسخ بدید….

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام
      تست کردم درگاه پرداخت بدون هیچ مشکلی باز شد و روند خرید انجام گردید.احتمالا اون لحظه به صورت سراسری درگاه پرداخت از طرف بانک مشکل داشته اما الان هیچ ایرادی نداره.
      دوباره روی دکمه خرید کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکیتون مراحل خرید رو تکمیل کنید.
      امیدوارم فیلم اموزشی براتون مفید واقع بشه.
      موفق باشید

      پاسخ
  2. مرضیه خانم
    مرضیه خانم گفته:

    با سلام و خداقوت
    ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و تبریک سال نو
    از شما یک سوال داشتم: منی خواستم ببینم در پرداخت فرش ، آیا پودهای ضخیم و نازک که در بین رجها برای یکسان سازی رج به کار رفته، از بین می رود یا نه. برای اینکه من در کارم بالا و پایین زدگی زیاد داشت و برای اینکه رج صاف شود و در یک خط قرار گیرد، مجبور شده ام که در یک رج چندذ سانت را پود ضخیمیک لا و چند سانت رادو لا بکهارببرم و برا یپود نازک هم همینطور. و حالا که میانه ی کار هست بسیار از این پودهای ضخیم و نازک در بین رجها جلوه ی زیبایی ندارد.
    با تشکر فراوان

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      ممنون از حضور گرمتون در وب سایت قالی بافی
      سال نو مبارک
      بعد از پرداخت فرش، به هیچ عنوان پودها دیده نمی شوند و آسیبی هم نمیبینند. ولی چون شما در بین رجها به دفعات بیشتری پود کشیدین، خطهایی در پشت کارتون دیده می شه. اصلا ربطی به پرداخت کردن یا نکردن نداره.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. مرضیه خانم
    مرضیه خانم گفته:

    با سلام و سپاس از راهنمایی تونمن در سوال قبلی منظورم این بود که چون بعد از 6-7 رج بافت، رج بالا و پایین شد؛ در رجهای بعدی مجبور شدم آنجاهایی که بالا زده را پود نازک و قسمتی که رج پایین شده را پود دولا بگذاریم و در رجهای بعدی هم به همین صورت، و مثلا وقتی که پود نازک یک لا و یا دولا می گذاشتم سر پودها را بیرون از گره قرار می دادم و پودها را نمی چیدم که هم سطح گره ها شود و سر پودها ی نازک و ضخیم(یک لا و یا دولا) مابین گر های هر رج است. منظورم در جلوی تابلو فرش هست نه پشت آن. آیا در هنگام پرداخت، آن فردی که پرداخت می کند می تواند پودهایی که سرشان بیشتر از گر ها بیرون است و مشخص است و در عین حال زیاد هم هست در بین رجها، آنها را بچیند یا اینکار غیرممکن است.؟؟؟؟؟؟
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      جای نگرانی نیست. بعد از اینکه فرش توسط شخص ماهری پرداخت شد، نوک نخ های سفیدی که برای پود هستن، دیده میشه. به راحتی خودتون میتونید تک تک نوک نخ های سفید رو کمی بکشین و از ته قیچی کنید. چون بافت انجام شده و تار و پودها کاملا بهم متصل هستن اصلا شکافتی صورت نمیگیره با خیال راحت نخ های پود رو بکشین و از ته قیچی کنید. میتونید این کار روخودتون انجام بدین یا به شخص پرداخت کننده سفارش کنید بعد از پرداخت، نخ های سفیدی که مربوط به پود هستش رو از ته بچینه.
      موفق باشید

      پاسخ
  4. شیوا خانم
    شیوا خانم گفته:

    سلام با تشکر از سایت مفیدترین من اولین تابلو فرش خودم رو بافتم حالا نمی دونم چطوری باید از دار جداشدن کنم تا بدم برای پرداخت میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • moeini
      moeini گفته:

      سلام بر شما بزرگوار
      ممنون که از وب سایت قالی بافی خرید انجام دادین. بابت اختلال پیش اومده،عذر میخواهیم. مجددا لینک دانلود به ادرس ایمیلتون ارسال گردید. لطفا بررسی بفرمایید

      پاسخ
      • Farsheazmi
        Farsheazmi گفته:

        باعرض سلام و شب بخیر خدمت شماخانوم معینی عزیز، دستگاه پرداخت فرش دستباف الان درحال حاظر چنده؟
        آیا کسی استفاده کرده که نتیجه‌ش رو بهتون اعلام کرده باشه؟
        ممنون میشم اگر اطلاعاتی دراختیارم بذارید

        پاسخ
        • moeini
          moeini گفته:

          درود بر شما بزرگوار
          دستگاه پرداخت، الان گرونه احتمالا بالای ۳۰ملیون تومان هستش. جهت کسب اطلاعات دقیق تر، به شماره ۰۹۳۰۴۶۵۵۳۰۷ خانم معینی در تلگرام یا واتساپ پیام بگذارید.

          پاسخ
  5. elnazrahimi
    elnazrahimi گفته:

    سلام خانم معینی میخواستم بدونم نظرتون چیه کسی بخواد کارگاه فرش دست بافت راه اندازی کنه بنظرتون تو@این بازار میصرفه؟

    پاسخ
  6. شهلا
    شهلا گفته:

    سلام ببینند من تابلو فرشی دارم که قیچی شو اصلا خوب نزدم. تازه حتی گره هارو هم کوتاه زدم خیلی کوتاه
    حالا برای پرداخت تابلو فرشی مشکلی پیش میاد؟؟؟

    پاسخ
  7. محمد کرمی
    محمد کرمی گفته:

    تقریبا دوماه قبل درخواست ارسال فیلم پرداخت فرش کردم و هزینه را پرداخت نمودم ولی تاکنون فیلم را دریافت نکرده ام.!!

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = سی پنج